JBL E50BT icon

JBL E50BT Sluchátka neodmyslitelně patří do života každého, kdo miluje hudbu. Na trhu aktuálně nalezneme tisíce sluchátek od těch za pár korun, až po kvalitní za několik tisíc. Již několik týdnů přicházejí informace, že iPhone 7 nebude mít 3,5mm jack a uživatelé budou muset používat speciální sluchátka s Lightning konektorem nebo pohodlnější bezdrátová Bluetooth sluchátka. Zmiňovanou technologií Bluetooth si poradí i sluchátka JBL E50BT, které vás ohromí nejenom designem, ale i perfektním zvukem.

Unboxing
Sluchátka nám dorazila v elegantním balení, které doplňují oranžové prvky. Uvnitř balení se krom sluchátek nachází také dostatečně dlouhý kabel zakončený 3,5mm jack konektorem, který můžete připojit do svého mobilního telefonu. Dále v balení můžeme najít micro-usb kabel, který slouží k nabíjení sluchátek. Každého uživatele také potěší návod, jak sluchátka nabíjet nebo spárovat pomocí Bluetooth se svým smartphonem.

JBL E50BT 1

Design
Měli jsme čest testovat JBL E50BT v tmavě červené variantě, která působí velice luxusním dojmem. Na levém reproduktoru nalezneme speciální kruhový ovladač, který má čtyři body stisknutí – dva slouží k zesílení nebo ztišení přehrávané hudby, třetím můžete přeskakovat nebo pozastavovat aktuálně přehrávanou skladbu. Čtvrtý bod zapne funkci ShareMe, která umožňuje sdílet právě poslouchaný obsah s jinými sluchátky současně. Sluchátka mají ve své konstrukci mikrofon, který je užitečný hlavně k telefonování. Na dolní straně nalezneme speciální port, pomocí kterého se sluchátka nabíjí, ale lze k němu připojit dodávaný kabel zakončený 3,5mm jackem, tudíž je možné hudbu poslouchat i bez použití technologie Bluetooth. Posledním prvkem je tlačítko, pomocí kterého se zapíná Bluetooth.

Pokud jde o váhu, byl jsem velice překvapen, jak na první pohled mohutně vypadající sluchátka jsou ve výsledku lehká. Oproti sluchátkům ve stejné cenové kategorii se jedná určitě o jedny z těch nejlehčích. Po nasazení na halvu si může majitel jednoduše polohu každého reproduktoru nastavit tak, aby opravdu perfektně seděla na každém uchu. Materiál, z kterého jsou sluchátka vyrobena, je velice příjemný a nikde neškrábe, čímž JBL opět potvrzuje, že kvalita materiálů a zpracování je na perfektní úrovni. JBL E50BT na hlavně opravdu drží a například při běhu se nestalo, že bych je musel narovnávat. Musím však podotknout že k běhání nejsou sluchátka primárně určena. Pokud jde o tlumení zvuku z okolí, které by vás mohlo při poslechu rušit, tak to JBL E50BT zvládají naprosto perfektně. Opravdu jsem při poslechu neslyšel okolí, což je pro mne pozitivní vlastnost. Pokud ale máte hlasitost úplně na maximální úroveň, vaše okolí hudbu hudbu uslyší, což někomu nemusí vyhovovat. Ke zvuku samotnému, se ale teprve dostaneme.

DSC_0748

Spárování
Výhodou JBL E50BT je již zmiňované Bluetooth. Spárování je velice jednoduché a iPhone si s ním hravě poradí. Po nabití sluchátek stačí na sluchátkách stisknout tlačítko se symbolem Bluetooth. Následně začne blikat bílou a červenou barvou, což znamená, že je v takzvaném párovacím módu. Na svém iPhonu jsem během tří sekund viděl ihned název zařízení. Po kliknutí na název se sluchátka spárovala a následně již přehrávala veškerý zvuk. Jak z prohlížeče Safari, tak i například z aplikace Podcasty nebo Spotify.

Poté, co jsem sluchátka spároval se svým iPhonem a nasadil je na uši, byl jsem velice překvapen. Jsem zvyklý na vysokou zvukovou kvalitu sluchátek a E50BT můj osobní, pomyslnou hranici bezproblémově překonaly. Skladby všech žánrů jim nedělají žádný problém a v případě Housu, Rapu nebo pomalejší hudby jsou výšky a středy vyvážené. Co mě nejvíce překvapilo, byla úroveň basů. Ta naprosto předčila moje očekávání. Nemyslím tím však, že byl zvuk přebasovaný, ale basová linie skladbám dominovala a poskytla tak z poslechu zcela výjimečný zážitek.

Jak již bylo zmíněno, sluchátka disponují i mikrofonem pomocí kterého lze telefonovat. Máte-li sluchátka spárovaná pomocí Bluetooth jednoduše stisknutím tlačítka na sluchátkách hovor přijmete. Kvalita mikrofonu závisí hlavně na prostředí, ve kterém se zrovna nacházíte. Sluchátka jsem testoval v tiché místnosti, ale i venku ve více hlučném prostředí. Když jsem byl v tiché místnosti, osoba na druhé straně mi rozuměla bez problému každé slovo. V hlučném prostředí rozuměla méně, a to kvůli okolním ruchu, což ale v případě rychlých hovorů není překážkou. Neočekává se, že budete přes sluchátka telefonovat několik desítek minut.

DSC_0737

Baterie
Jsou-li sluchátka připojena k jakémukoliv zařízení kabelem, nespotřebovávají žádnou energii ze své litium-ionové baterie. V případě připojení přes Bluetooth samozřejmě energii z baterie spotřebovávají. Sluchátka se nabíjí zhruba 3 hodiny a poté vydrží přibližně 17 hodin, což je velice dobrý výsledek.

Zakoupíte-li JBL Synchros E50BT, určitě nešlápnete vedle. Jedná se zcela jistě o jedny z nejlepších sluchátek ve své cenové kategorii. Svým designem neurazí ani toho nejnáročnějšího uživatele. Zvuk je čistý, na což jsme si u výrobce JBL již celkem zvykli. Pokud však budete poslouchat hudbu na maximální hlasitost, zcela jistě obohatíte o hudební zážitek i vaše okolí. Měl bych však podotknout, že jsou-li sluchátka na maximální úroveň hlasitosti, může to být už pro některého uživatele nepříjemné, protože hrajou opravdu nahlas.

DSC_0752