AKG je pro mnoho z našich čtenářů doslova srdeční záležitost, značka kterou mají rádi nejen kvůli její kvalitě, ale také historii. Nic na tom nemění ani fakt, že se v roce 1994 stala rakouská společnost AKG součástí Harman International. Z původních dvou zaměstnanců, kteří AKG založili v roce 1947 se postupem času stala společnost vlastnící více než 1500 patentů, které se v drtivé většině týkají toho, jak nabídnout zákazníkům co nejkvalitnější zvuk. Své umění a patenty zúročila společnost také u AKG K619, které nabízí velmi kvalitní zvuk a nekompromisní kvalitu zpracování. Sluchátka AKG K619 jsme pečlivě testovali a porovnávali také s nejvyšší řadou AKG jako je například K702 nebo například s K518, pojďte se podívat, co jsme zjistili.

Design a zpracování
Sluchátka AKG K619 jsou nepřímým nástupcem AKG K518DJ, ovšem slovo nepřímý je zde opravdu na místě. Osobně jsem používal K518 několik let a musím říct, že K619 jsou zcela jiná liga. K19 jsou zcela komfortní sluchátka s vynikajícím dílenským zpracování, to samozřejmě nechybělo ani K518, ale nyní se bavíme skutečně o něčem úplně jiném. Náhlavník je složen ze tří částí, které jsou propojeny ohybnými klouby. Každá část je vybavena příjemnou koženkou s vnitřní výplní, díky které vás sluchátka na hlavě nebudou tlačit ani v případě, že patříte k radikálním spoluobčanům. Samotný výdech sluchátek kraje centimetr a půl molitanu obaleného koženkou, která působí poměrně luxusním dojmem. Samozřejmě to není kůže, ovšem to v této cenové kategorii asi nehledáme.

Levé a pravé sluchátko jsou pak samozřejmě konstrukčně řešeny ve stylu K518 a jsou tedy plně pohyblivé a přizpůsobivé vaší hlavě a uším. Ze zkušeností vím, že někteří naši čtenáři používají právě K518, pokud tedy patříte mezi ně, pak věřte že K619 sice nesou cenu dvojnásobně vyšší, ovšem jejich komfort a celkové zpracování je více než dvojnásobné oproti K518. Zpracování a konstrukci skutečně není co vytknout, samozřejmě že mohou být sluchátka s kůží a celkově jinými materiály, to jsme však v jiné cenové kategorii, pokud nám jde i o kvalitní zvuk a ne jen o materiály.

Přesto že AKG K619 nenesou přívlastek DJ, jedná se o sluchátka se sklápěcí konstrukcí, díky které je možné sluchátka složit do poměrně kompaktních rozměrů a uložit je do přiloženého pytlíčku. Zatím co u modelu AKG K518 jsme byli zvykl na koženku, nyní máme možnost sluchátka uložit do pytlíku který je více podobný neoprenu. Protože AKG je jednou z mála společností u jejíchž sluchátek vám kabel doslova zavazí, vzhledem k tomu, že jej je vždy zhruba sto padesát metrů, rozhodla se společnost u K619 nasadit 1,2m dlouhý kabel, ke kterému je však dodáváno také prodloužení v délce jednoho metru, které můžete, ale nemusíte využít. Celkově tak může mít kabel až 2,2m.

Je zde však jeden poměrně zásadní problém. AKG na obou koncích redukce stejně jako na samotném kabelu sluchátek u 3,5mm jack konektoru vytvořilo něco, co upřímně nedokážu pochopit. Sluchátka mají totiž poslední tři centimetry kabelu vedeny v tlustém, neohebném kousku plastu. Ten samozřejmě slouží pouze k tomu, aby bylo možné připojit pohodlně prodlužovací kabel a kabely tím nijak netrpěli. Nevýhodou je taková drobnost. Sluchátka totiž nepřipojíte k iPhonu, iPadu nebo iPodu, které budou v drtivé většině obalů, včetně originálního Bumperu od společnosti Apple. Plast na kabelu je totiž tlustější než iPhone a aby sluchátka hrála, musíte je zasunout samozřejmě do konektoru celé tak, že se plastová část dotýká těla iPhone. Nemáte tedy šanci použít žádný obal, až na několik málo výjimek.

kabel_K619

*Ke kabelům snad již ani není potřeba nic dodávat

AKG K619 nabízí také mikrofon a dálkové ovládání
Navzdory tomu, že jsou sluchátka klasické konstrukce přes hlavu, jsou samozřejmě určena především k venkovnímu poslechu hudby. Samozřejmě vám nikdo nezakazuje abyste z nich pouštěli hudbu také doma, ale zde se již dají vybrat modely, které jsou sice méně ergonomické, ovšem pohodlnější jako například AKG K272HD. Tomu že se jedná o sluchátka k poslechu v centru městského dění nasvědčuje také fakt, že se jedná o sluchátka s mikrofonem, který je integrovaný v dálkovém ovládání. Dálkové ovládání na přívodním kabelu nabízí trojici tlačítek, které umožňují zvýšení/snížení hlasitosti, pozastavení/spuštění přehrávání, přijmutí/položení hovoru a také procházení jednotlivých skladeb v albu.

Samozřejmostí je pak vyvolání funkce Voice Over nebo u novějších iOS zařízení SIRI. Dálkové ovládání nabízí komfort zejména pro uživatele iOS zařízení, na kterých si změníte cokoli kromě hlasitosti bez dotyku displeje jen se SIRI nebo vůbec.

AKG_K619

*AKG K619 lze jednoduše složit a nosit v pytlíku, který je součástí balení

Mikrofon integrovaný do dálkového ovládání v kabelu nabízí velmi kvalitní přenos zvuku, který je podle ohlasů těch kterým jsem telefonoval výrazně lepší než při použití mikrofonu v iPhone. Na telefonování se sluchátky si však musíte zvyknout, sluchátka totiž částečně izolují od okolního ruchu, tedy i od vašeho hlasu. Opět je zde menší drobnost. Ačkoli ovládání vypadá skutečně velmi zajímavě a věřím že se vám stejně jako mě líbí, navíc v momentě kdy nyní zjišťujete, že lze stejným způsobem ovládat také iTunes a to včetně hlasitosti, má to jistý háček, za kterým stojí naše již známá redukce. Pokud ji totiž použijete a rozhodnete se kabel sluchátek prodloužit, můžete na funkční tlačítka zapomenout. Dálkové ovládání funguje pouze pokud sluchátka připojíte bez přiložené redukce. Pokud vám tedy 1,2 metrový kabel nestačí, výše uvedené řádky se vás netýkají.

K619 mají pocit, že zpěvák musí mít vždy navrch oproti nástrojům. Pokud tak hlasitost nastavíte do zhruba 50% výkonu, vyniká mnohem více hlas než instrumentál. Pokud se však posunete v hlasitosti přes zhruba polovinu maximálních možností vašeho zesilovače, zjistíte že nástroje začnou hlas dotahovat a vše již zní celkově vyváženě. Pokud tedy chcete poslouchat hudbu potichu, připravte se na to, že sluchátka budou zvýhodňovat zpěváka oproti zbytku kapely. To však například u rapu není na škodu a jedná se o zajímavou vlastnost sluchátek.

Pokud pak hlasitost zvýšíte, zjistíte že sluchátka zkrátka tlačí na pilu a pokud v nich pustíte například Ozzyho – Let It Die, máte chuť zvednout ruku a cítit se jako na uřvaném rockovém koncertě. Pokud jste milovníci hudbu ve které nevychytáváte jednotlivé tóny a nesnažíte se slyšet na které struně má právě Radim Hladík prsty, určitě si s AKG K619 užijete. Na druhou stranu někdy mi přijde, že sluchátka tlačí na pilu až moc a například ve Zpovědi od Petra Nováka ve skladbě A co dál vyzní pasáž ve které volá exmanželce spíše jako scéna ze Simpsonů, než jako okamžik při kterém nejeden chlap zvedne koutky a pokývá hlavou.

Na rozdíl od AKG K702 sice neuslyšíte otáčení notových zápisů při poslechu vážné hudby, u sluchátek za trojnásobně nižší cenu nikdo neočekává. Na druhou stranu když jsem si pustil Imagine nahrané přímo z vinylu, byl jsme nadšený typickým praskáním desky, které je slyšet v pozadí skladby. Sluchátka celkově jednotlivé nástroje hodně spojují dohromady a posluchač je může jen obtížně poslouchat skutečně jednotlivé tóny dané skladby. Ovšem když nad tím tak přemýšlím, venku toto stejně dělá jen málo kdo a tak pokud půjdete z tréninku nebo ze školy, práce, asi mnohem víc oceníte že sluchátka reprodukují hudbu skutečně velmi energicky. Mariána Vargu, Hammela nebo Hladíka bych si na K619 asi nepouštěl, Ozzyho, Deep Purple, Black Sabbat, Pink Floyd, Uriah Heep bezproblémů ano, stejně tak jako většinu Rapu. Pokud bych měl vybrat na který nástroj sluchátka dávají největší důraz, pak jsou to bicí, které jsou snad výraznější než samotné basy, které jsou u K619 poměrně výrazné.

K619

*Masivní konstrukce působí velmi dobře a vzbuzuje dojem vysoké odolnosti proti poškození

Technické parametry

Systém: dynamický
Design: uzavřený
Barva: červená
Frekvenční rozsah: 16Hz – 24kHz
Citlivost: 115dB SPL / V
Vstupní impedance: 32 ohmů
Maximální vstupní výkon: 2000mW
Hmotnost (bez kabelu): 215g
Kabel: 1.2m
Připojení: 3.5mm pevný, postříbřený konektor

Nejeden odborný HiFi magazín uvádí pravidlo, že rozdíl mezi sluchátky za 2000Kč a 3000Kč je skutečně jedna celá kategorie, toto pravidlo pak platí u sluchátek do zhruba 7000Kč. Zatím co pokud si koupíte sluchátka za 8000kč nebo za 18 000Kč nezaznamenáte až tak výrazný rozdíl jako když si koupíte sluchátka za 2000Kč nebo za 3000Kč. K619 jsou rozhodně zajímavé především díky kvalitě zpracování a komfortu který nabízí. Zvukově mě zkrátka nenapadá nic za co je výrazněji pochválit. Jsem si jistý že velké části posluchačů kteří se rozhodnou investovat do sluchátek okolo 3000Kč se zvuk bude líbit, na druhou stranu však ničím výrazně nepřekvapí. Pokud více než jednotlivé tóny a nástroje chcete slyšet energii kterou daná hudba vydává a nabít se například po cestě na trénink, mohou vás K619 určitě zaujmout. V případě kdy se pohodlně usadíte do křesla a pustíte si hudbu kterou si chcete do detailů vychutnat, nebudete pro to mít příliš prostoru protože charakteristika sluchátek je skutečně taková, že nabízí spíše energicky plynoucí hudbu která vás tlačí dopředu, než zajímavé vykreslení jednotlivých tónů. Zatím co v komfortu a zpracování je naprosto zřejtelný rozdíl mezi K518 a K619, v případě zvuku již rozdíl tak zřetelný není a když vezmeme v potaz dvojnásobnou cenu, osobně bych raději koupil K518, které po reprodukční stránce nenabízí vyrázaně nižší kvalitu.

• AKG K619 si můžete zakoupit přímo zde (CZ)
  • AKG K619 si můžete zakoupit přímo zde (SK)

• AKG K518 si můžete zakoupit přímo zde (CZ)