Spolu s blížiacim sa koncom roku 2012, Vianočnými sviatkami a víkendom máme dnes v redakcii ďalšiu hru spadajúcu do kategórie edukačných aplikácii pre deti v predškolskom veku. Aplikácia od Kiwi-Games a Software Solutions síce oficiálne nesie názov Mr. Blimp, no po inštalácii na váš prístroj ju objavíte pod menom Smart Blimp, čím zrejme autori chceli naznačiť náhlu zmenu názvu v posledných fázach vývoja. Vzhľadom ku klesajúcej úrovni kvality nášho vzdelávacieho systému je teraz veľmi vhodný čas na to, aby rodičia zobrali zodpovednosť do vlastných rúk a zaučili svoje ratolesti do základov úspešného života. Dnes si na mušku vezmeme aplikáciu Mr. Blimp.

Hneď na úvod sa pozrime na technické vlastnosti. Aplikácia, ktorá je momentálne dostupná vo verzii 1.2, zaberie na vašom zariadení 103MB a podporuje všetky zariadenia so systémom iOS 4.3 alebo novším, teda pre jej spustenie potrebujete aspoň iPhone 3GS, iPod touch 3. generácie alebo akýkoľvek iPad. Zároveň je však titul optimalizovaný pre iPhone 5 a teda nebudete mať problém s ovládaním ani na dlhšom, 4-palcovom displeji.

brainy-2

Po spustení hry na vás čaká celkom prívetivé, pestrofarebné a interaktívne menu. Počujeme v ňom hrať hlavnú, prevažne klavírovú zvučku hry. Pokiaľ sa však rozhodnete hľadať nejaké skryté „hračky“ na hlavnej obrazovke, nemusíte hľadať príliš dlho – vzducholoď s klobúkom na hlave, pán Vzducholoď, je interaktívny a je možné pohybovať ním po displeji vášho iPhone či iPadu. Samotná ponuka je veľmi jednoduchá, hlavná ponuka je zložená zo šiestich ikon.

• GO – Týmto tlačítkom spustíte hru
  • Reproduktor – slúži na stlmenie zvukov v hre, napríklad vzducholode
  • Nota – za pomoci tohto tlačítka vypnete či zapnete hudbu
  • Otáznik – jednoduchý a zároveň detailný manuál, ktorý vám podrobne vysvetlí, ako máte hru hrať a ovládať
  • Info – Tu môžete nájsť informácie a kontakty na štúdio Kiwi-Games LLC, ktoré hru vytvorilo
  • Mikrofón – Zaujímavá funkcia, za pomoci ktorej môžete nahrať vlastný hlas do hry a tým pádom i sami hru „nadabovať“.

Keď už sa pustíte do hrania, máte na výber zo štyroch hlavných kategórii a to písmená, čísla, slová a hry. V ponuke hier však nájdete len jednu jedinú položku a to pexeso, ktoré je dostupné i samostatne v podobe platenej aplikácie Mr. Brainy, ktorá na prístroji zaberá po inštalácii rovných 64MB. V prípade ostatných režimov je však ovládanie iné – vo väčšine prípadov však ide o pohybovanie vzducholode a jej chytanie obrovských písmen alebo číslic na obrazovke, čím hra môže pripomínať staršie tituly, ako napríklad legendárny Space Impact. Vzducholoď môžete riadiť hneď dvoma spôsobmi, medzi ktorými sa môžete prepínať tlačítkom v ľavom dolnom rohu obrazovky. Či už sa rozhodnete pre klasické pohybovanie prstami po dotykovej ploche alebo dáte prednosť klepotaniu po obrazovke.

brainy-1

Mr. Brainy

Toto štúdio popri recenzovanej hre Mr. Blimp vydalo i o drobnejší titul, Mr. Brainy, ktorý vychádza z jedného režimov pôvodnej hry. Brainy je prakticky pexeso, no v prípade plnohodnotnej aplikácie sa používatelia dočkajú iného a „okamžitého“ menu. V hre teraz okrem pôvodných štyroch tém – abecedy, čísel, zvierat a zeleniny nájdeme aj ďalšiu, zameranú však na farby. Hudba, ovládanie a ďalšie prvky však ostali nezmenené, a tak prípadný prechod na Mr. Blimp nebude problémový. Pexeso je tu dostupné v troch variantoch – 3 x 2, 4 x 2 a 4 x 3, patrične označenými a symbolizujúcimi aj vyššiu a ťažšiu úroveň, najmä pre deti, vekovú kategóriu, pre ktorú sú obe hry určené. Problémom hry je však celkom nezmyselná požiadavka a to inštalácia na zariadenia s prednou Facetime kamerou, ktorú ale hra nevyužije. Pokiaľ však chcete na vašich obrazovkách vidieť detailnejšie pexeso s väčším množstvom funkcii, popremýšľajte radšej nad Memorama Pairs, ktorej recenziu nájdete priamo tu.

brainy-3

Záver

Švajčiarske štúdio Kiwi-Games vytvorilo pre populárnu mobilnú platformu vzdelávaciu aplikáciu, ktorá celkom prívetivým spôsobom naučí vaše deti rozpoznávať čísla a písmená, dve nesmierne dôležité, ba v súčasnosti priam nevyhnutné veci pre praktický každodenný život. Pokiaľ vaše ratolesti ešte nedostali pod Vianočným stromčekom interaktívnu aplikáciu a túžia po nej, práve teraz máte možnosť za drobný príplatok zakúpiť im hru alebo dve, pokiaľ ešte len v blízkej dobe majú začať čítať, písať a počítať prvé matematické príklady. Pokiaľ by ste sa však rozhodli pre Mr. Brainy, riadne zvážte kúpu, keďže dávnejšie recenzovaná Memorama Pairs prináša obsiahlejšie pexeso s väčším počtom možností.