Dnešná recenzia sa bude niesť v duchu logického myslenia a vzdelávania. Nie, nemám v pláne recenzovať IQ Test ani Wikipediu, ale jednu z klasických hier, ktoré ľudská rasa vytvorila. Hľadanie zhodných obrázkov, známych ako Pexeso, mohlo niektorým priniesť radosť z večných víťazstiev, iným sa zas postaralo o nervy. Keďže osobne v takýchto hrách šťastie nemám, môžete ma rovno zaradiť do tej druhej skupiny. Hra sa ku mne dostala zabalená v hliníkovej doske s dotykovým dispejom, vo farebnejšej podobe a s väčším množstvom kariet.

Spustenie:
Hra je určená hlavne pre deti, čomu nasvedčuje okamžitá hra bez menu a hlas, ktorý vždy pomenuje objekt na odokrytej kartičke. Tento hlas sa dá zmeniť v systémových nastaveniach, dostupných je 11 jazykov, vrátane českého. Taktiež je možnosť hlas vypnúť, nastavenia zvuku sú totiž vyznačené reproduktorom v pravom dolnom rohu obrazovky. A tu sa nachádza aj jediné herné menu, obsahujúce možnosti typu kariet, veľkosti hracej plochy a rýchlosti odozvy v prípade nepárnej dvojice. Paradoxne prehľadná ponuka je ukrytá v tlačítku „Pauza“, vedľa ktorého sa nachádza ďalšie tlačítko, „>>“, ktoré miesto ponuky však ukáže sady kariet.

memorama

V hre je dostupných 7 rôznych sád, za 4 z nich si však musíte priplatiť. To je odôvodnené extrémne vysokými nákladmi, citujúc autorov hry. V praxi sa teda jedná o finančnú podporu vývojárov, za ktorú však dostanete ako bonus práve spomínané prémiové karty. Niektorí by to možno nazvali vydieraním, no hra plní vzdelávací účel a zároveň autori pripravujú do budúcna ďalšie sady, možnosť vytvoriť si vlastnú kolekciu z vlastných fotografii a v neposlednom rade aj Vaše návrhy.

Herné polia sú dostupné 4, začínajúc drobným 2×3 a končiac veľkou 8×8 plochou. Kým 2×3 pole prejdete v staršom veku do 5 sekúnd, v prípade najväčšej plochy potrápite mozog aj na niekoľko minút. Hra Vám počíta čas, počet chybných a správnych párov, od čoho závisí aj vaše záverečné skóre. Po dokončení máte možnosť zobraziť najvyššie skóre a začať novú hru. Tento začiatok je sprevádzaný peknou animáciou, do ktorej autori hry nenápadne zakomponovali aj akcelerometer. Ak iPad nakloníte, všetky kartičky dopadnú nadol.

memorama

Separátnou zaujímavosťou je prítomnosť multiplayeru. Ten je dostupný iba v lokálnej podobe pre max. 4 hráčov, na Bluetooth, resp. WiFi multiplayer teda môžete zabudnúť. Aktivovať ich môžete klepnutím na jednu zo štyroch hráčskych pozícii, pričom každému vyberiete ikonku a meno. Multiplayer tu teda funguje na princípe striedania sa po nezhode.

Záver
Známa stolná hra pre prakticky všetky vekové kategórie sa dostala na iPad, kde zároveň plní aj edukačnú funkciu mierenú hlavne pre menších. K tomu všetkému hra prináša lokálny multiplayer a náhodné druhy kariet a aspoň pár hodín zábavy.

memorama3