Komiks s původním názvem The ZEN of Steve Jobs se dočkal svého českého vydání, za kterým stojí nakladatelství Computer Press. Komiks napsal a zpracoval Caleb Melby, což je redaktor magazínu Forbes a novin Chicago Tribune a Times. Forbes společně s vizuální agenturou JESS3 také stojí za vydáním komiksového zpracování příběhu Steva Jobse. Pokud milujete komiksy právě pro jejich barevné obrázky, rovnou na to zapomeňte, Steve Jobs je totiž černobílý, respektive fialovo bílý a modro bílý. Osobně se mi kresby v komiksu líbí, ovšem pravděpodobně nemusí sednout každému, obzvláště pak zarputilým milovníkům fotografií Steva, kteří nepřipouští žádné jiné zpracování.

Pokud sedíte celé dny za počítačem a myslíte si že v openoffice, kde se kolem vás pohybuje 150 další lidí a snímají vás kamery šéfů, vytvoříte něco kreativního a smysluplného, jste na omylu. Nedokázal by to ani Steve Jobs, proto se celá kniha zaměřuje na nejdůležitější část období jeho života, které se neopakovatelně vrylo do tvorby všech produktů společnosti Apple. Když totiž John Scully Steva Jobse vyhodil z Apple, Jobs kromě založení společnosti Next docházel také na budhistické sezení, kterého se v Kalifornii ujal Japonský emigrant Kobun Chino Otagawa, okolo kterého se celá kniha točí.

zen-of-steve-jobs-2

Celá kniha se zaměřuje na období kolem roku 1985, kdy Steve Jobs intenzivně studoval společně s Kobunem, jenž byl v podstatě jeho mentorem. Je neuvěřitelné, jak dokázal Steve Jobs spojit umění Budhismu s tvorbou počítačů. Steve Jobs řekl Kobunovi, že chce dělat nejlepší počítače na světě a Budhismus mu k tomu má pomoci. Učení Kobuna se prolíná s tím, co Steve Jobs následně aplikoval ve společnosti Apple Computers a od roku 2001 v Apple Inc. Po několika stránkách komiksu kde je Steve Jobs uprostřed meditací a učení poznání světa a propojení přírody s modernou, se vždy objeví několik stran, ve kterých je jasný příklad, jak Steve Jobs toto učení využil při tvorbě počítačů a dalších produktů v Apple. Celý komiks je pro mě osobně velice zajímavé čtení, kdy jsem se dozvěděl během 80 stránek velmi zajímavé věci a dokáži nyní vnímat produkty Apple jinak než doposud. Cena komiksu v SR je 8€ v ČR jej pak seženete za 150Kč. Buď se tedy dozvíte něco zajímavého o Stevovi co jste možná netušili nebo si dáte jedno oříškové latte ve Starbucks. Budu jen rád, když se objeví další komiks s jiným příběhem ze Stevova života, to je však zatím poměrně nepravděpodobné. Nejlepší výrok z komiksu je pro mě pak odpověď Steva Jobse Kobunovi na to, když mu vytýká, že při meditaci chodí příliš rychle. Steve totiž reaguje: Já jsem prostě zvyklý, že když jdu, jdu někam.