Nedávno se mi dostal do ruky tento mikro projektor, tak jsem se rozhodl, že se s vámi podělím o své zkušenosti formou tohoto článku. Už nějakou dobu se mi líbila představa promítání filmů projektorem, nicméně vysoká cena, za kterou se běžné projektory na internetu prodávají mě vždycky odradila. Dnes se podíváme na mikro projektor od firmy M3, který je svou příznivou cenou dostupný i pro lidi, kteří za projektor nechtějí utratit 20 a více tisíc korun. Projektor se dá na internetu koupit za něco málo přes šest tisíc a skvěle ho využijí ti, kteří si stejně jako já rádi užívají filmy s co nejlepším zážitkem.

Obsah balení, rozměry a hmotnost

V nemalé krabici naleznete společně s projektorem adaptér do zásuvky, kabel na propojení s počítačem, RCA kabely, stojan, ochranné pouzdro, příručku Průvodce rychlým startem a Bezpečnostní příručku. První věc co vás na projektoru zaujme je jeho miniaturní velikost. Konkrétně 120 x 60 x 24 mm. Projektor se vám bez větších problémů vejde do kapsy a třeba v brašně s notebookem nepoznáte, že nesete něco navíc. Jeho hmotnost je 154 gramů včetně vyměnitelné baterie. V ruce skoro nepocítím rozdíl mezi projektorem a iPhonem 4.

3M_MPro120_PocketProjectoriajDetail

Projekce

Jako první je třeba říci, že se jedná o LED projektor, tudíž nemůžeme očekávat žádný vysoký výkon. LED dioda v projektoru má svítivost 10 lumenů a když se projektor přepne na zvýrazněný režim tak 12. Během dne, nebo, když je zapnuté světlo obraz téměř není vidět, ať už se jedná o video, obrázek, nebo text ve wordu. Na to, aby byl obraz dobře vidět je prostě potřeba úplná tma.

Podle informací od výrobce je projektor schopný produkovat obraz s úhlopříčkou 8 až 50 palců (20,3 – 127 cm). U tohoto platí: Čím je projektor blíže promítací ploše, tím je obraz jasnější. Dokonce při úhlopříčce 8 palců, lze obraz vidět i za denního světla J. M3 projektor prezentuje jako ideálního společníka do práce, která se skládá z častého prezentování materiálů. S tímto musím naprosto nesouhlasit, protože si neumím představit, že bych s tímto projektorem, vzhledem k jeho nízkému výkonu, něco prezentoval.

Na druhou stranu, pokud hledáte něco na večerní promítání filmů, je tento mikro projektor skvělý. Projektor používám 2x týdně na promítání filmů, dokonce na větší plochu, než doporučuje výrobce – odhadem kolem 2,5 metrů a obraz vypadal pořád velice pěkně.

3M-projector

Je třeba zmínit, že projektor má v sobě zabudované dva reproduktory, každý s výkonem 0,5W. Abych byl upřímný, reproduktory hrají potichu a zvuk z nich je plechový. Kvalita zvuku mi připomíná dobu před deseti lety, kdy se mp3 poprvé dostaly do mobilních telefonů. Takže pokud nemáte k dispozici reproduktory, tak doporučuji, aby jste nechali produkovat zvuk integrované repro ve vašem notebooku. V tomto odstavci bych ještě rád dodal, že při promítání, projektor vydává nepříjemný bzučivý zvuk, což  může při tichých pasážích filmu nepříjemně vyrušovat.

3M-projektor

Baterie

Podle výrobce by měla baterie vydržet 4 hodiny při normální svítivosti a 2 hodiny při zvýšené svítivosti. Vzhledem k tomu, že projektor na nižší svítivost vůbec nepoužívám mohu potvrdit pouze druhý údaj. Projektor opravdu vydrží promítat dvě hodiny se zvýrazněnou svítivostí.

Závěr

Projektor se samozřejmě nemůže rovnat velkým projektorům s cenou v řádu desítek tisíc korun, a rozhodně není vhodný pro práci při denním světle. Hodí se spíše pro domácí promítání, kde vás určitě příjemně zabaví.

Technické specifikace

Displej a provoz:

Rozlišení: VGA (640 x 480), SVGA (800×600), XVGA (1024 x 768), WXGA (1280 x 800, 1280 x 768)