SteelSeries Free Mobile Wireless ControllerFebruár sme tohto roku začali recenziou hernej sady SteelSeries Free Touchscreen, ktorá pozostáva z troch gumených tlačidiel a jedného kruhového ovládaču. Marec začíname recenziou ďalšieho herného doplnku pre platformu iOS, SteelSeries Free Mobile Wireless Controller. Spoločnosť, ktorej meno poznajú prevažne hráči počítačových hier, totiž predáva aj špeciálny bezdrôtový ovládač, ktorý ale nie je určený pre profesionálnych hráčov na tejto mobilnej platforme, ale je určený prevažne nadšencom klasickejších arkádových hier.

Toto moje tvrdenie sa opiera hlavne o fakt, že ovládač v súčasnosti podporuje len niekoľko desiatok hier, z ktorých drvivá väčšina patrí svojim spracovaním medzi tie, ktoré vám môžu pripomenúť pradávne Commodore 64 a tituly ako Duke Nukem, Doom a ďalšie. Výnimkou sú snáď len hry Pac-Man for iPad a Temple Run, ktoré sa od ostatných hier líšia najmä svojim novodobým grafickým spracovaním a v dnešnej dobe majú samozrejme i väčšiu popularitou. Ovládač je svojim dizajnom veľmi príjemný na dotyk a vďaka rozloženiu ovládacích prvkov máte pocit, že v rukách držíte zmenšenú verziu ovládaču DualShock pre konzoly PlayStation. Na ovládači je totiž možné nájsť smerové tlačítka, dvojicu analógových páčok, tlačítka 1, 2, 3, 4 a dvojicu páčok na vrchnej hrane controlleru. V jeho strede je následne možné nájsť tlačítka A a B, ktoré slúžia najmä na zapínanie a vypínanie ovládaču, ako aj na pozastavenie hier.

Príslušenstvo sa k iPadu pripája pomocou Bluetooth antény, pričom proces spárovania zariadení nám spočiatku bez manuálu na oficiálnej stránke robil problém. Ovládač totiž podporuje okrem iOS podporuje aj niekoľko hier na PC, Mac a Android, pričom na konkurenčných telefónoch podporuje väčšie množstvo hier vrátane ShadowGun: DeadZone od českych vývojárov Madfinger Games. Controller je továrensky nastavený na PC platformu a tak v prípade, že ho chcete využívať ako doplnok pre iPad, budete musieť po dobu troch sekúnd podržať spomínané dve tlačítka v strede zariadenia. Pomerne veľkou zaujímavosťou je fakt, že iPad zaznamenal doplnok od SteelSeries ako externú klávesnicu, a tak v prípade, že sa rozhodnete s pripojeným ovládačom prihlásiť k Apple ID či napísať iný text, klávesnicu budete na obrazovke iPadu hľadať márne. O zadávaní znakov s pomocou ovládaču ani nepremýšľajte, výsledný efekt sa dá prirovnať k hodeniu mačky či iného tvora alebo veci na klávesnicu vášho Macu.

steel-serries_gamepad

Ako som tvrdil už na začiatku recenzie, Free Wireless Controller je podporovaný niekoľkými desiatkami hier, no ako som zistil, nie všetky sa dajú plne ovládať a celkom ma sklamalo, keď som v emulovanom Duke Nukem mohol ovládať iba hlavnú ponuku, prípadne preskakovať videá. Pri čom som sa však s týmto ovládačom najviac vyžil, je hra Temple Run, o ktorej ste už museli počuť. Hra, ktorej cieľom je viesť postavu naprieč nekonečným lesom, je vďaka Wireless Controller oddychovým titulom, ktorý vás nikam nenáhli a vy nadobúdate pocit američana, kedy jednoducho pred seba položíte iPad, sadnete si na kreslo a pri pravidelnom pohybovaní prstov sa pozeráte pred seba. Aj v tomto prípade však má hra svoje muchy a niekoľkokrát sa mi stalo, že postava pár sekúnd skákala sama od seba, prípadne nereagovala na moje povely. Tieto bugy sa spočiatku diali pravidelne, no po pár minútach hrania k nim dochádzalo len minimálne. Ovládač si totiž musíte skrotiť, pokiaľ máte väčšie prsty.

gamepad_steel_ios

Aké sú moje celkové pocity? Známa spoločnosť SteelSeries sa rozhodla vytvoriť ovládač, no ten podporuje na iOS platforme len malé množstvo hier, pričom veľké množstvo z nich tvoria arkády, ktoré vám môžu pripomínať hranie hier v 80. či 90. rokoch. Čo ma osobne veľmi mrzí, je skutočnosť, že ovládač nie je podporovaný populárnejšími a známejšími titulmi, akými sú napríklad Real Racing, Grand Theft Auto či niekoľké ďalšie. Osobne sa mi však ovládač svojim spracovaním páči, pri hraní Temple Run si však treba navyknúť na občasné chyby, ktoré sú spôsobené buď hrou, alebo ovládačom. Jedná sa teda naozaj o záležitosť pre oddychových a občasných hráčov, prípadne fanúšikov starších titulov.

gamepad

SteelSeries Free Wireless Controller je podporovaný nasledovnými hrami:

• AAA – An Alien Annihilation