Nanostudio-iconDnes recenzovaná aplikace je ojedinělá a zvláštní. Přirovnal bych ji k iMovie, jelikož se obsah (v tomto případě hudba) v aplikaci nekonzumuje, ani neupravuje, nýbrž vytváří. Ano čtete správně, ani já jsem tomu z prvu nemohl uvěřit, ale po tom, co jsem si přečetl pár článků ze zahraničních serverů, tak jsem uvěřil a aplikaci si ihned koupil. Po pár hodinách hraní si s Nanostudiem jsem se v ní zcela zorientoval a naučil vše potřebné, abych mohl začít vytvářet svoji vlastní písničku.

Ovládání

Ovládání je opravdu snadné a intuitivní, jako kdyby jste již s touto aplikací seznámili dávno před tím, než jste si ji poprvé spustili. Pokud jste se dívali na poslední keynote od Applu, kde byl představen nový iPad 2, tak jste určitě nepřehlédli také představení nové aplikace GarageBand. Pokud jste profesionální hudebník, tak váš GarageBand určitě uchvátil svojí originalitou a ovládáním, stejně tak vás uchvátí i Nanostudio pro iPhone. Samozřejmě toto neplatí jen pro profesionáli, ale také ,,lajky“ jako jsem já. Jak jsem psal již nahoře, s aplikací jsem se plně naučil za méně, než 80 minut se vším všudy a nepochybuji o tom, že vy také.

Výbava

V aplikaci najdete elektronické klávesy, které mohou být nakonfigurovány do  více jak 126 různých předvoleb, aby zněli jako scela odlišné nástroje (například: Basa, nebo elektrická kytara). Těchto kláves jsou v aplikaci celkem 2 páry, aby jste si mohli dopřát perfektní harmonii všech nástrojů. Nejsou zde pouze klávesy, ale také dva LaunchPady 4×4, které si můžete nastavit k obrazu svému, nebo si zvolit z přednainstalovaných žánrových balíčků . Ve výslednic tedy v aplikaci najdeme čtvery klávesy a dva LaunchPady.

TRG-16

*LunchPad 4×4

V aplikaci NanoStudio je samozřejmě mnohem víc nastavení jednotlivých funkcí, než dokáže jeden laik za pár dní pobrat, nebo vůbec využít. Zběžně jsem sepsal pár funkcí, které jsem v Nanostudiu využil:

• Pitch (funkce na rychlou změnu hloubky tónu, který jsem zrovna hrál)
  • Preset (nastavení zvuku kláves)
  • Samotné klávesy
  • LunchPad
  • Mixážní pult
  • Režim pro upravování jednotlivých zvuků

Vývojář Nanostudia samozřejmě nezapoměl ani na zkušební verzi, kterou si teď hned můžete stáhnout do svého PC nebo Macu. Tato zkušební verze obsahuje všechny funkce, které najdete ve verzi pro iPhone.

*Ukázka hudby, která se zrodila v aplikaci Nanostudio

Profesionální aplikaci Nanostudio pro iPhone a iPod Touch si můžete stáhnout zde za 11,99€

Jsem opravdu rád, že se na Apple App Store začínají objevovat aplikace jako je Nanostudio.