polda-2Nachádzate sa v mestečku Marsias, kde sa vo veľkom začalo klonovanie ľudskej rasy. No stane sa zločin a vy budete musieť nájsť páchateľa. Počas pátrania narazíte na klony rôznych známych osobností. Budete plniť úlohy a tým riešiť prípad unesenej miss. Tak toto je v skratke dej úžasnej hry Polda 2, ktorú som zrecenzoval v tomto článku.

Úlohy
Plnenie úloh je v tejto hre základ. Ide o to, aby ste splnili nejakú úlohu, ktorá vás posunie k ďalšej, a tá k ďalšej, … Pri ich plnení budete musieť použiť aj logiku, sem tam aj fantáziu. Oveľa viac budete musieť používať klasickú techniku omyl-pokus, alebo použiť nápovedu (viac informácií ďalej v článku).

Ovládanie
Musím sa priznať, že ovládanie sa mi zdá trošku ,,čudné”, ale v dobrom slova zmysle. Hra sa neovláda tak, ako tisícky iných. Táto sa ovláda virtuálnou myšou. Na obrazovke máte ikonu myši a prstom ju presúvate na predmety alebo veci, ktoré chcete použiť. Zo začiatku sa mi to zdalo čudné, no po pár minútach som si zvykol, a teraz nerozumiem, prečo sa takýto spôsob ovládanie neobjavil už skôr v iných hrách. Čo mi však pripadá nezmyselné je, že keď sa nachádzate v menu a chcete kliknúť na nejakú položku, musíte kliknúť až dvakrát. Raz by podľa mňa stačilo. V celku, ovládanie je podarené a nebude robiť problémy ani neskúsenejším hráčom.

Grafika
Grafika je porovnateľná s grafikov hry na PC, pokiaľ si Poldu z PC pamätáte. Ide o rozsiahlu hru, a aj napriek tomu sa mi tam nepodarilo nájsť nejaké nedostatky, alebo chyby, ktoré sú časté pri týchto typoch hier. Grafika je úplne postačujúca, aj keď by som si ju vedel predstaviť o niečo kvalitnejšiu. Celá hra je kreslená, kvalitne spracovaná, čiže ďalšie plus. Hru v App Store nájdete v dvoch verziách, a to pre iPhone/iPod Touch a pre iPad. Hra pre iPhone 4 a iPad je prispôsobená kvalitnejšiemu displeju.

Dialógy
Úplne najväčším plus tejto hry je podľa mňa to, že sa tu nachádzajú kvalitné dialógy a skvele nadabované postavy, ktoré hráča pripútajú k hre na dlhý čas. Dialógov je spústa, výrobca informuje, že až 330 minút! Napriek skvelej práci dabérov sa mi párkrát stalo, že ma začali nudiť, tak som ich len preklial (pri dlhých rozhovoroch).

Hudba a zvuky
Hudba a zvuky tiež nie sú výnimkou a sú dostatočne kvalitne spracované. Hudba je celkovo kvalitná, neprestane vám vadiť ani pri dlhšom hraní, ktorého si užijete dosť.

Hrateľnosť
Táto hra má skutočne neuveriteľnú hrateľnosť. S hrou zažijete hodiny zábavy, čiže táto hra nie je jednou z tých, ktoré máte prejdené za pár minút. V tejto hre sa hrateľnosť ráta na dlhé hodiny a nie na minúty, ako sme z niektorých hier zvyknutý. Pokiaľ by ste mali nejaký problém s napredovaním v hre (neviete čo ďalej), tak v menu hry sa nachádza položka, v ktorej nájdete nápovedu. Odporúčam vám, aby ste si túto nápovedu pozreli len naozaj v prípade krajnej núdze, pretože ináč by ste si pokazili zážitok z hry a stále viac a viac by vás to pokúšalo si hru uľahčiť.

Záver
Táto hra má viacej kvalít, ako neduhov (teda ak vôbec nejaké má). Hra zaujme aj náročnejšieho hráča hier na iOS a udrží si ho skvelými dialógmi, grafikou, hudbou, hrateľnosťou, … To, že hru by ste prešli za pár minút sa báť nemusíte, budete potrebovať niekoľko hodín/dní na vyriešenie všetkých úloh. Stretnete sa so zaujímavými postavami a úlohami,  ako napríklad so zneškodnením bomby. Hra skutočne stojí za tie peniaze, ktoré tvorcovia za ňu pýtajú. Verzia pre iPad stojí toľko isto, ako verzia pre iPhone, čo poteší najmä vlastníkov iPadu. Nezostáva mi nič iné, ako vám túto hru odporučiť.

• Polda 2 si môžete za cenu 4,99€ stiahnuť v Apple iTunes Store SR tu pre iPhone, tu pre iPad.
  • Polda 2 si môžete za cenu 4,99€ stiahnuť v Apple iTunes Store ČR tu pre iPhone, tu pre iPad.