BattleZone 3D King of the HillBitevních simulátorů na platformu iOS není příliš mnoho a tak milovníci tohoto žánru mají poměrně omezený výběr. Nedávno se však v App Store objevila nová hra, která má potenciál stát se nejlepší hrou tohoto žánru. Jmenuje se BattleZone 3D King of the Hill. Hra představuje tankový simulátor, ve kterém máte za úkol zlikvidovat všechny své nepřátele a pokud možno z boje odejít (odjet) v pojízdném stavu. Páteří celé hry je online mód, ve kterém můžete změřit síly s hráči z celého světa na některém z nabízených serverů (v době psaní článku jich bylo dostupných 27). Těch je dostatečné množství, takže se nemusíte bát, že by na vás nezbylo místo. Kapacita jednoho serveru čítá 20 hráčů.

Multiplayer nabízí dva herní módy. Prvním z nich je klasický týmový deathmatch, ve kterém se připojíte k jedné z nabízených frakcí (SSSR nebo Německo) a snažíte se s pomocí vašeho týmu porazit protivníka. Druhou variantou je mód King of the hill. Ten obsahuje časový limit 8 minut a vítězem se stává ten, který v tomto čase zabije nejvíce protivníků.

battlezone3dkingofthehill_2

Hra obsahuje i offline mód nicméně samotní autoři hry ho nazvali spíše tréninkovým. Ovládání celého tanku totiž není tak snadné jak se zdá a zpočátku bude vaším největším nepřítelem právě manévrovatelnost. Najednou totiž ovládáte jak pohyb tanku tak i míření kanónem (mířit lze horizontálně i vertikálně) a tak se vám může stát, že přijedete k nepříteli a z velké dálky vás zasáhne někdo úplně cizí. Ačkoliv jsou po celé obrazovce umístěny ovládací prvky, ovládání se kupodivu nestává zmatečným a zvyknete si rychle.

battlezone 3D

Grafika hry je velice povedená. Na mobilní poměry je velice pěkně vykreslená a vše se hýbe velmi plynule. Celé grafické provedení mi zprvu trochu připomínalo první díl Operace Flashpoint. Sem tam nějaký keř, strom, rozpadlý dům, atmosféra skutečně připomíná válečné prostředí.

Pokud vás tato free hra chytla, doporučuji zakoupit i jejího většího bratříčka (BattleZone 3D Eastern Front), který vás vyjde na 4,99 €.