mzl
Ačkoliv jsem leteckým simulátorům nikdy příliš nefandil, X Invasion 2 je jedna z mála her, která hráče opravdu chytí a nepustí. Jedná se o klasický letecký simulátor z pohledu třetí osoby, snažíte se sestřelit co největší množství nepřátel a pokud možno postoupit do další mise.

O čem vlastně je příběh hry? Ocitáte se v době invaze mimozemšťanů na území San Francisca a údajně jen vaše maličkost je může zastavit. Jakmile hru zapnete, dostanete na výběr z několika herních variant. Zkusit můžete buď ARCADE, TOUR, nebo CAMPAIGN. Tyto módy se od sebe značně liší a tak jsem se rozhodl o každém napsat alespoň pár slov.

IMG_0121

První je mód ARCADE. Už podle názvu lze odvodit, že zde se žádná mise nekoná. Dostanete stíhací letoun a vaším úkolem je sestřelit létající talíře ve vzduchu. Zní to jednoduše ale opak je pravdou. Máte sice hned 25 samonaváděcích střel ale jakmile vám dojdou a vy musíte spolehnout jen na vlastní mušku a kulomet, začne se vám jevit sestřelení jediného nepřítele jako nepředstavitelný problém. Raketová střela zničí nepřítele jediným zásahem, kulomet bohužel nikoliv. A tak uprostřed zuřivého pronásledování jednoho nepřítele najednou zjistíte, že za zády máte další dva. Naštěstí z padlých nepřátel padají health packy a tak máte možnost si letadlo opravit. Druhým módem je TOUR. Vývojáři ho do hry zařadili pravděpodobně proto, aby si jejich hru koupili i pacifisté. Létání helikoptérou nad placatým městem a možnost vyfocení screenu vás začne za chvilku nudit. Ještě dodám, že vyfocené fotky je možné sdílet s přáteli. Posledním módem je CAMPAIGN, který je zároveň páteří celé hry. Obsahuje 16 rozličných misí, z nichž prvních 5 je víceméně tréninkových. Dozvíme se v nich něco o ovládání letadla, zaměření nepřátel a základním prostředí hry. Náplň misí se liší kus od kusu, jednou máte za úkol lehce postřílet nepřátele, podruhé bombardovat určenou oblast. Začínáte jako nováček a postupně se propracováváte k titulu profesionál. S tím souvisí i stroje v hangáru. Čím větší postup ve hře, tím lepší stroj máte k dispozici.

355559243

Nejvíce mě překvapilo bezproblémové ovládání, letoun se řídí pomocí akcelerometru, který lze v menu hry zkalibrovat podle vaší aktuální polohy, rychlost se zvyšuje posouváním prstu v pravé části obrazovky. Jednoduché a návykové. Pokud jde o rozložení ovládacích prvků na obrazovce, nemám sebemenší výtku. V levé části se nachází ovládání zbraní a radar, na horním okraji vidíte ukazatel zdraví a současné skóre, pravá strana je vyhrazena výškoměru a již výše zmíněnému ovládání rychlosti letu. Po grafické stránce hra nijak nevybočuje ze standartu, placaté prostředí města při přestřelkách vnímat nebudete a ve vzduchu už vše vypadá jak má. Efektní výbuchy i samotné vymodelování letadla jsou na vysoké úrovni a přitom se hra velmi slušně hýbe i na starším stroji (hráno na iPhone 3G).

IMG_0119

Zvuková stránka hry byla dříve velice kritizována, po posledním updatu na verzi 1.7 však už zvuky zní poměrně snesitelně a dokonce už lze rozlišit střelbu vaší stíhačky od nepřátelského korábu mimozemšťanů. Po herní stránce nelze hře prakticky nic vytknout. Po chvilce tréninku budou nepřátelé padat k zemi jako zralé švestky a vy se budete opravdu výborně bavit.

Pozor! Hra je dočasně dostupná zdarma na iTunes App Store zde.