Recenze Klipsch Reference R6i II: zvuk který vás bude bavit

Klipsch jsem si za poslední dva roky, kdy mi rukami prošla celá řada jejich modelů poměrně oblíbil. Zabarvení zvuku, který tato americká společnost z Indiany nabízí mě zkrátka baví. Zajímalo mě proto, jak je na tom legendární zvuk v případě levných modelů špuntových sluchátek, která se mohou stát vašim parťákem nejen na cestách, ale také při sportu a všude tam, kde nechcete tahat náhlavní sluchátka. Dnes se tedy podíváme na Klipsch Reference R6i II, což jsou špuntová sluchátka s dálkovým ovladačem, který je kompatibilní s iOS zařízeními.

Samotná sluchátka jsou k dispozici ve dvou barevných variantách, kdy v jedná najdeme kombinaci bílé a stříbrné barvy a ve druhé pak pro Klipsch zcela typickou kombinaci černé a měděné. Jedná se samozřejmě jen o věc vkusu, ale osobně pokud bych si měl vybrat, tak u Klipsch bych vždy sáhl po kombinaci mědi a černé barvy, jejichž spojení vypadá nejen velmi elegantně, ale je pro Klipsch doslova logem. Sluchátka mají špuntovou konstrukci, u které velmi oceníte jejich zcela minimální váhu, díky které nejsou ani po dlouhém poslechu nepohodlná. Navíc verze s označením R6i nabízí také dálkový ovladač s mikrofonem, který je přímo určen pro iOS zařízení a umožňuje ovládat nejen hlasitost, ale také procházet skladby, alba a také přijímat nebo odmítat hovory. Zpracování je kvalitní, ovšem je pochopitelně potřeba se ke sluchátkům chovat s náležitou úctou, protože nepatří mezi ty nejodolnější kousky, které jsem kdy měl v ruce.

V balení naleznete kromě samotných sluchátek také odnímatelnou sponu pro připnutí kabelu na oblečení, textilní pytlíček na přenášení a rovnou 3 páry náhradních silikonových špunt různých velikostí. Spolu s těmi, které jsou již na sluchátkách standardně, tak máte k dispozici celkem 4 páry nástavců, díky kterým padnou sluchátka do uší skutečně drtivé většině posluchačů. Právě množství špuntů, které Klipsch dodává ke každým sluchátkám, které jsem měl možnost vyzkoušet eliminuje možnost, že vám sluchátka nebudou v uších sedět přesně tak jak požadujete. Navíc si můžete jednoduše zvolit, zda chcete mít 100% jistotu že sluchátka nevypadnou ani při extrémních sportech s tím, že se smíříte s menším komfortem nebo zda je v uších ani neucítíte.

Tím nejpodstatnějším u každých sluchátek je samozřejmě zvuk. Když se bavíme o zvuku jakéhokoli produktu společnosti Klipsch, je potřeba si uvědomit, že je vždy laděn poněkud hravě a nehraje si na absolutní přesnost. V podstatě každá váženější značka na trhu, což Klipsch rozhodně je, má své vlastní zbarvení nebo chcete-li zkreslení zvuku, které vašim uším buď lahodí nebo musíte zkrátka hledat jinde. Klipsch dává do svých produktů hravý a líbivý zvuk, který však nebudou vyhledávat milovníci orchestrální hudby, kde musí vyniknout naprosto detailně veškeré nástroje a jednotlivé tóny, které vyluzují. Naopak si jej zamiluje troufám si říci každý, kdo poslouchá rockovou hudbu, hip-hop, pop a další podobné žánry.

Ve stejném duchu hravosti se nese i zvuk Klipsch R6i, který klade důraz na líbivost, dynamiku a prostorovost. Zvuk vás bude zkrátka bavit a u skladeb, které si pouštíte ve chvílích, kdy se potřebujete motivovat k lepším výkonům ať už v posilovně nebo při jakémkoli sportu, dokáží sluchátka ještě zvýraznit dynamiku skladeb a více vás nakopnout. Prostorovost se kterou R6i pracují bych se nebál označit za velmi kvalitní ani u dvakrát dražších sluchátek. Jednotlivé tony slyšíte s rozestupy, nesplývají dohromady a v případě živých koncertů stačí zavřít oči a okamžitě si představíte, kde jednotliví hudebníci na stage stojí.

Rozhodně se pak kromě hudby vyplatí podívat se také na nějaký ten film, kde skvěle vyniká nejen prostorovost zvuku, ale především pak filmové efekty, které vás doslova vtáhnou do děje. Při poslechu hudby, zejména pak popu, elektronické hudby nebo hip-hopu posluchači jistě ocení důraz na basovou složku. Basy jsou výrazné a hutné, na druhou stranu však sluchátka již zvládají basy také vykreslovat, a tak se nemusíte bát žádného bezduchého dunění, ale skutečně hutného zvuku. Pokud milujete elektronickou hudbu, hip-hop nebo pop, zejména pak prvky tvořené výhradně v digitální podobě na různých MPC a podobně, pak nemáte nad čím váhat.

V každé recenzi audio produktů se snažím zdůrazňovat, že veškeré hodnocení vychází samozřejmě z ohledu na cenovou kategorii ve které se pohybujeme. Tentokrát si však troufám říci, že i kdyby byla u R6i dvojnásobná cena, hodnocení bude stále stejné. V dané cenové kategorii, obzvláště pak u modelu bez mikrofonu, který je k dispozici za cenu pod dva tisíce korun se jedná rozhodně o velmi zajímavou koupi, kterou mohu doporučit všem milovníkům elektronické hudby, hip-hopu, popu a pochopitelně i dalších žánrů.

Jestli hledáte sluchátka za dobrou cenu, která mají kvalitní zvuk s jednoznačným podpisem společnosti Klipsch, pak jsou R6i zajímavou volbou, kde vstupujete do segmentu nižší střední třídy a máte tak možnost skutečně vychutnávat jednotlivé tony a rozeznat, zda posloucháte FLAC nebo MP3. Pokud navíc nepotřebujete mikrofon a dálkový ovladač na kabelu, můžete si koupit sluchátka s označením Klipsch Reference R6i, která vypadají a hrají úplně stejně jako námi recenzované Klipsch Reference R6 II a stojí pouze 1990Kč. Pokud si však chcete čas od času ze sluchátek zavolat a ovládat přehrávání pomocí kabelu, jsou zde pro vás R6i II za cenu 2590Kč.

|
2