Recenze Klipsch XR8i: zvuk z nejlepších světových kinosálů přímo u vás doma!

V létě jsme projeli polovinu Itálie a kromě osobního setkání s Horaciem Pagani a skvělé dovolenou s mou ženou vzpomínám zejména na to, když jsem si v každém jednom tunelu užíval zvuk W12 6.0 Bi-Turbo s 560hp pod kapotou. V každém jednom tunelu jsem musel podřazovat a znovu přidávat, jen abych slyšel ten neskutečný zvuk, byla to doslova závislost, které se jen těžko zbavujete. Proč o tom mluvím? Protože s Klipsch XR8i budete projíždět YouTube a znovu a znovu si pouštět trailery k vašim nejoblíbenějším filmům, budete si znovu a znovu pouštět pasáže, které milujete a stanete se závislými na zvuku, který z XR8i vychází. Ten je totiž srovnatelný se zvukem v tom nejlepším kině na světě a to vážně, bez přehánění. Vlastně trochu přeháním občas si pustíte i nějakou tu hudbu, protože na to si je přece primárně kupujete. Pojďme však na vše pěkně pomalu a postupně, ke zvuku se dostaneme.

Ať vás necháme ještě pár minut čekat na zvuk, který je skutečným zážitkem, pojďme začít balením. V tom naleznete kromě samotných sluchátek také celkem 5 náhradních silikonových špuntů do uší v různých velikostech, sponu na připnutí kabelu k oblečení a také koženou kapsičku, do které sluchátka pohodlně uložíte v momentě, kdy je nepotřebujete. Samozřejmě zde najdete i potřebné dokumenty, certifikáty a další nezbytnosti, bez kterých byste se neobešli.

Jakmile vezmete do ruky samotná sluchátka zaujme vás váha, která je na špunty poměrně nezvyklá, jsou totiž trošku těžší než klasická špuntová sluchátka, na která jste zvyklí. Nejsou rozhodně těžká, ale jsou jednoznačně těžší než většina sluchátek do uší, se kterými jsem se setkal. Váha je však příjemná a jakmile nasadíte sluchátka do uší váha vás nijak neomezuje, ale naopak díky ní máte mnohem větší stabilitu sluchátka v uchu a nehrozí, že vám každou vteřinou vypadnou. Vše je dáno kovovou konstrukcí, která převažuje nad gumovou koncovkou. I ta však jen chrání kov aby se vám sluchátka pohodlně nasazovala do uší a neklouzala. Už jen použité materiály a jejich zpracování dávají jasně najevo, že se bavíme o sluchátkách, která to myslí skutečně vážně a chystají se nabídnou nekompromisní zvuk.

Ze samotných sluchátek vede pogumovaný kabel, který jednak zabraňuje zašmodrchání a zauzlování, ale také se pod ním ukrývá typicky černý a měděný drát, tedy dvojice barev, které jsou pro produkty Klipsch zcela typické. Samozřejmě nechybí ani dálkové ovládání na kabelu, které má trojici tlačítek a mikrofon. Sluchátka tak můžete využít na handsfree hovory a pomocí kabelu měnit hlasitost, pauzovat/přehrávat skladby nebo přijmout a případně i odmítnout hovor. Pokud však budete chtít skutečně volat, dejte si pozor abyste zbytečně nekřičeli. Sluchátka totiž díky silikonovým náušníkům a konstrukci padnou do ucha tak, že se vyrovnají i sluchátkům s aktivním potlačením okolního hluku. Co je velmi podstatné u špuntových sluchátek je pohodlí a toho se u Klipsch XR8i dočkáte. Sluchátka si můžete díky vyměnitelným špuntům přizpůsobit dokonale přímo na své uši tak aby nejen skvěle držely, ale zároveň vás netlačili. Osobně pro mě bylo nepřestavitelné používat například při hraní her nebo sledování filmů špuntová sluchátka, ovšem tato sluchátka zcela mění pohled na věc a při zvolení správných špuntů s nimi dokážete sedět u počítače nebo Playstationu doslova hodiny a hodiny.

Zvuk je samozřejmě tím nejdůležitějším aspektem u každých sluchátek a ne jinak tomu je u Klipsch. Ta jsou neobyčejně zajímavá především tím, že dokáží napodobit zvuk z těch nejlepších kinosálů na světě a dodat nový rozměr sledování videí a hraní her. Samozřejmě se však nezapomíná ani na poslech hudby, ovšem sluchátka jsou primárně navržena tak, aby do vašich uších přinášela zvuk z domácího kina. XR8i mají skvělé basy, které jsou velmi hluboké a dokáží držet vyvážen tóny. Basy jsou skutečně velmi zajímavě a kvalitně podané, ale neoceníte to jen u hudby, ale také u filmových nebo herních efektů. Zvuk je je čistý a příjemný a to bez ohledu na to co zrovna posloucháte. Skutečně se jedná o jeden z nejlepších zvuků, které jsem kdy měl možnost u špuntových sluchátek slyšet. Bylo by škoda, kdybyste si je nechali jen na poslech hudby, ony totiž chtějí posluchače především bavit a přinést mu 7.1 domácí kino přímo do uší a to ze dvou miniaturních špuntových sluchátek. Přesně taková XR8i jsou a budou vás neskutečně bavit a to zejména při hraní her nebo sledování filmů.

Pokud hledáte špuntová sluchátka, která vás budou neskutečně bavit a dají vám pocit, že sedíte v tom nejlepším kině při sledování filmů a zároveň studiový pocit při poslechu hudby, pak v této cenové kategorii mohu XR8i s čistým svědomím doporučit. Jedná se o sluchátka, která vás rozhodně nezklamou. Dejte jen pozor na první dojem, jedná se o skutečně velmi kvalitní sluchátka s měničem, který zkrátka potřebuje pár tisíc pohybů k tomu, aby se dokonale rozehrál a sto procent jejich potenciálu si užijete až po zhruba dvou desítkách hodin přehrávání. Klidně jen sluchátka vbalte z krabičky, připojte k nějakému přehrávači a nechte zhruba na polovinu hlasitosti celý den hrát, potom máte jistotu, že nabídnou to co skutečně umí.

Mě osobně prostě baví a než je vrátím zpět do krabičky, jdu si ještě párkrát vychutnat úvodní scénu z filmu World War Z, ve které urve policista na motorce zpětné zrcátko. Právě tato scéna je naprosto skvěle nazvučená a na XR8i si ji dokonale vychutnáte. Opravdu je vyzkoušejte a věřte, že stojí za to. Cenovka je samozřejmě předurčuje trochu vyspělejším posluchačům, kteří již vědí co hledají a věřím, že právě jejich očekávání dokáží sluchátka zcela bez problémů naplnit.

Klipsch XR8i

|
2