Recenze Evolveo SupremeSound E7: prostorový zvuk plný detailů

|
Kategorie:Recenze

Rozšíříme naše recenze sluchátek a tentokrát se podíváme na model nižší střední třídy Evolveo SupremeSound E7. Sluchátka české značky vyrobená v Číně se dodávají v kvalitním balení, pevné krabici, s ochranným obalem pro přenášení. Ambice značky Evolveo dosáhnout i na okolní trhy dokládají popisky na krabici a návod v několika evropských jazycích. Samotné provedení sluchátek a jejich design potěší. Sluchátka se vyhýbají levným plastům a jejich atraktivní design v černé barvě osloví především konzervativní uživatele, kteří si tolik nepotrpí na módní výstřelky.

Použité materiály a provedení posouvají tato sluchátka bezesporu do vyšší kategorie. Tato uzavřená, full size sluchátka velmi dobře sedí a náušníky pohodlně obklopují uši. Náhlavní most je nastavitelný. Sluchátka netlačí, a přesto nemáte pocit, že by z hlavy při prudším pohybu měla spadnout. Sluchátka lze používat i v bezdrátovém režimu a přenášet hudbu přes Bluetooth připojení. Baterie, která napájí bezdrátový přenos, je vyměnitelná a snadno dostupná. Kryt baterie lze jednoduše otevřít. Je na magnet.  Možnost vyměnit baterii považuji za jednu z předností těchto sluchátek. Sluchátka mají i vestavěný mikrofon, lze je tedy například použít i jako handsfree sadu. O přenos zvuku se starají 40mm neodymové reproduktory.

Jak hrají? Doufám, že nespustím argumentační diskusi pod článkem na téma zahoření sluchátek, ale tato sluchátka potřebují zahořet. Hrají opravdu mnohem lépe po několika dnech používání. Pojďme si nejprve přiblížit jejich zvukový přednes při pevném, drátovém, připojení, které není ovlivněno Bluetooth přenosem.   Evolveo SupremeSound E7 neohromí na první poslech dynamickým zvukem. Mezi přednosti těchto sluchátek patří především precizní podání detailů, prostorový zvuk a jemné, přesné basy. I při masivní hudební ploše slyšíte a rozpoznáte jednotlivé nástroje.  Proto jsem sáhl po starším CD Davida Bowieho Earthling.  V paměti jsem měl dynamický zvuk tohoto CD, který se při hlasitém přehrávání začínal nepříjemně slívat v jednolitou hudební plochu. Sluchátka Evolveo SupremeSound E7 si s tímto CD poradila bez problémů a přehrávané skladby byly plné detailů se zvukem jednotlivých nástrojů.

Obdobně tomu bylo i v případě jednoho z posledních hudebních projektů Lou Reeda. Mám na mysli desku Lulu, kterou Lou nahrál se skupinou Metallica. Mimochodem podle mě je to nedoceněná a přehlížená deska. Tentokrát si sluchátka musela poradit z bezztrátovým formátem Flac (787 kb/s) a přinesla metalovou hudbu překvapivě plnou detailů s výrazným odlišením  jednotlivých nástrojů. Je až s podivem, když slyšíte, jak velkou hudební plochu lze vytvořit se dvěma kytarami. Detailní a prostorový zvuk těchto sluchátek jsem dále testoval a přiznávám, že mne to bavilo, zvláště u nádherně erotického hlasu Lany Del Rey při skladbě Love (Flac 787 kb/s).  Menším zklamáním pak byl přednes vážné hudby. Projevilo se, že vážná nebo chcete-li klasická hudba, se nahrává trochu jinak, a reprodukce Mozartovy opery Don Giovanny (Flac 875 kb/s) postrádala dynamiku moderních nahrávek. U skladeb v nejrozšířenějším formátu MP3,kterých máme plné mobilní telefony, jsem zaznamenal menší rozdíly v podání zvuku. Důležitá byla přenosová rychlost. V případě MP3 s přenosovou rychlostí 320 kb/ to ještě šlo. U nižších přenosových rychlostí a tedy ještě vyšší komprese už byl přehrávaný zvuk až nepříjemný. Tato sluchátka vás prostě nešidí.

Bezdrátové přehrávání a mobilita? Pokud chcete sluchátka používat bezdrátově, je to jednoduché. Sluchátka se rychle a snadno přes Bluetooth 4.0 spárují s vybraným zařízením, díky vyměnitelné baterii pak dokáží přehrávat hudbu až 30 hodin. Jak jsem zmínil, baterii pro využití Bluetooth lze v případě, že vám po letech klekne vyměnit za novou. Sluchátka pro Bluetooth přenos využívají osvědčený, univerzální profil A2DP a čipovou sadu Qualcomm CSR8635, které vám „přehrají“ doslova všechno. Skalním fanouškům světa s nakousnutým jablkem bude chybět podpora kodeku AAC. Při bezdrátovém přehrávání neočekávejte kvalitu jako při pevném připojení. Bluetooth přenos si to zjednodušuje.

Celkové hodnocení? Za cenu kolem 1 400 korun včetně DPH získáte sluchátka v kvalitním provedení a slušném designu. Přehrávaná hudba (připojení kabelem) bude detailní, prostorová, s čistými basy. Někdo bude postrádat vyšší dynamiku přehrávaných skladeb.  Používání sluchátek s Bluetooth připojením je jednoduché, očekávejte však ztrátu kvality.  Sluchátka lze používat i jako handsfree sadu.

|