Po slibném začátku to vypadá, že nově vydaná hra Super Mariu Run nebude tak jednoznačným úspěchem, jaký většina lidí očekávala. Hra má totiž v App Store průměrné hodnocení a kritika se na ní valí ze všech stran. Tohoto vlažného přijetí si všimly také trhy, které zareagovaly pádem akcií společnosti Nintendo. Od vydání Super Mario Run akcie Nintenda spadly o více než 13% a velkou měrou k tomu přispívá právě kritika hry ze strany uživatelů. Otázkou ovšem zůstává, jestli se jedná o kritiku opodstatněnou.

Pokud si totiž přečtěte recenze hry, uživatelům se nelíbí vesměs dvě, respektive tři věci. Tou první je nutnost být neustále online. Super Mario Run rozhodně není první hrou, která permanentní připojení k internetu vyžaduje, je to ovšem nepříjemnost, se kterou se musí zákazníci popasovat. V letadle či metru si prostě nezahrajete. Bohužel. Druhým, a podstatně větším problémem, je nastavená cenová politika. Lidem nevyhovuje strategie free-to-download a nelíbí se jim z několika důvodů.

Jedné části přijde pořizovací cena 10 dolarů/euro jako vysoká a nechtějí ji akceptovat. V tomto případě je to individuální, osobně mi cena přijde přijatelná. Mobilní hry jsou stále podstatně levnější než jejich mutace na ostatních herních platformách. Další podstatný problém ovšem je, že koupě hry nepodporuje rodinné sdílení. Pokud si tedy koupí hru v rodině jeden, i tak si jí musí koupit další. Z celkové ceny 10 dolarů/euro, tak může být najednou třeba 40. A to už je pro mnohé značně problematičtější přístup. Tak jako tak jsou reakce na novou hru od Nintenda velmi vlažné. Uvidíme, jak se s tím vývojáři poperou do budoucna.

super-mario-run-reviews-800x482
super-mario-run-fb

Zdroj: Macrumors