klipsch iconKaždý z nás preferuje úplně jiný styl sluchátek. Někteří mají rádi sluchátka špuntová, které se ve většině případů skvěle nosí, ale ne vždy nabídnou kvalitní zvuk. Druhá skupina lidí má ráda náhlavní sluchátka, která se mohou pochlubit perfektním zvukem, ale někdy není kvalita použitých materiálů na nejlepší úrovni a při nošení se vám mohou nepříjemně potit uši. Tentokrát nám do redakce dorazily sluchátka od společnosti Klipsch, jejíž historie sahá až do roku 1946. Sluchátka nesou jméno Klipsch Reference On Ear a uživateli nabídnou nádherný design, zvuk a především pohodlí při nošení.

Inženýři z Klipsch se u Reference On Ear nezaměřili na takové funkce, jako je například Bluetooth, ale hlavně na výkonnost a pohodlí pro samotné uživatele. Měl bych upozornit, že recenze bude především o superlativech, protože sluchátka jsem si po několika týdenním používání doslova zamiloval.

Nejprve se společně pojďme podívat na design sluchátek. Po vybalení z krabičky pro vás budou sluchátka připravena v textilním pytlíčku, ve kterém je můžete přenášet – už samotný pytlík je vyroben z velice příjemných materiálů. Vyndáme-li Klipsch Reference On Ear uvidíme stříbrno-černá sluchátka, která zaujmou především speciálními náušníky. Právě k náušníkům přilne ucho skutečně výborně, což obstará skvělé pohodlí a také celkem slušnou izolaci okolního hluku. Jako první vás ale překvapí samotná hmotnost sluchátek, jsou totiž lehká jako pírko.

ron-bleeding-keys-lifestyle-8-color-635641779036004000

O luxus při poslechu se mimo jiné stará kovový most mezi oběma sluchátky, který je polstrovaný, takže nikde nic netlačí ani neškrábe, čímž se potvrzuje, že příjemný poslech hudby byl jednou z hlavních priorit při návrhu konstrukce. Když sluchátko je možné do stran nastavit jen omezeně, v čemž ale nevidím zase takový problém. Každému z nich navíc dominuje lesklý stříbrný proužek.

klipsch 4

Nevýhodou dle mého názoru je napevno přidělaný 3,5mm jack kabel, který má na sobě také ovladač, jenž získal certifikaci Made for iPhone, kterou se Klispch pochlubil i na krabičce. Malý ovladač má ve svém těle zabudovaný mikrofon na telefonování. Přes ovladač lze například ovládat hlasitost přehrávaných skladeb, přepínat přehrávanou hudbu nebo přijmout hovor. Celý kabel je plochý, tudíž je opravdu velké umění ho zamotat a mně se to popravdě ani jednou nepodařilo.

klipsch 1

Všichni si asi pokládáte otázku, jak vlastně Klipsch Reference On Ear hrají. Abych to shrnul – velice dobře. Právě na zmiňovaných sluchátkách je vidět, že kvalita zvuku byla hlavní priorita společnosti. Jsem zvyklý na vysokou zvukovou kvalitu a Klipsch Reference On Ear mou osobní, pomyslnou hranici bezproblémově překonaly. Skladby všech žánrů jim nedělají žádný problém a v případě rapu nebo pomalejší hudby jsou výšky a středy vyvážené. Co mě nejvíce překvapilo, byla úroveň basů. Ta naprosto předčila má očekávání. Zvuk nebyl přebasovaný, ale vše bylo opravdu vyvážené a basy jste skutečně vnímali. Díky skvělému „reference“ zvuku si poslech opravdu vychutnáte. Spodní hladina basů je výrazně lepší, než například u Beats sluchátek, která vlastní Apple.

klipsch 2

Nádherné výšky ocení fanoušci akustických kytar, kde vám skutečně bude v některých pasážích běhat mráz po zádech. Pokud rádi koukáte na filmy, tak Klipsch Reference On Ear pro vás budou rozhodně to pravé, protože filmy si díky perfektnímu zvuku užijete mnohem více. Telefonní hovory přes jsou taktéž skvělé a druhá strana nepozná, že na hlavě máte zrovna nasazená sluchátka. Kvalita hovoru je stejná jako z iPhonu, což jsem osobně několikrát otestoval.

Pokud jste člověk, který často poslouchá hudbu, tak je vpodstatě nutnost Klipsch Reference On Ear mít. Upřímně řečeno, nošení je vážně pohodlné a pokud přes ně budete hudbu poslouchat, tak vám ostatní konkurenční sluchátka přijdou nepohodlná a těžká. Náušníky jsou větší, tudíž vaše ucho lehce pohltí.

Klipsch Reference On Ear nabídnou legendární zvuk, který pohltí téměř každého. Inženýři z Klipsch nechtěli do sluchátek „narvat“ příliš mnoho technologií, ale spíše se zaměřili na ty nejdůležitější věci, kterými je pohodlí a zvuk.

klipsch 3