Recenze X-mini ESCAPE: Lehoučká sluchátka s klasickým designem

|
Kategorie:Recenze

x-mini escape icon

Se sluchátky se setkáváme téměř každý den. Mnoha lidem zpříjemňují jízdu v přeplněném MHD nebo některým pomáhají se lépe učit. Sluchátka nebo možná spíše hudba, je každý den součástí našeho života. Každý má rád jiná sluchátka, někteří preferují sluchátka špuntová, jiní zase náhlavní. Nám se tentokrát do redakce dostala bezdrátová sluchátka od Singapurské společnosti X-mini s názvem Escape, které se vyznačují především malou váhou, bezdrátovou technologií Bluetooth, skvělým zvukem a v neposlední řadě také klasickým designem, který nikoho určitě neurazí.

Unboxing

X-mini ESCAPE dorazila vzhledem ke své velikosti v poněkud větším balení, které je ale vyztuženo tak, aby se sluchátka při převozu nijak nepoškodila. Přední straně dominuje fotka samotných sluchátek, vedle kterých je umístěn oranžový pruh s hlavními informacemi o X-mini ESCAPE. Na zadní straně nalezneme taktéž zmiňované zásadní informace, ale tentokrát ve čtyřech světových jazycích. Uvnitř balení je krom samotných sluchátek dostatečně dlouhý kabel, který je zakončený 3,5mm jack konektorem a má ovladač, pomocí kterého lze pozastavit případně přeskočit aktuálně přehrávanou skladbu. Dále se v krabičce nachází USB kabel pro nabíjení. Nepřekvapí nás ani návod, který nám sluchátka stručně představí i v češtině.

x-mini escape 1

Design

X-mini ESCAPE jsou dostupná pouze v černé variantě, která dává najevo, že si kupujete kvalitu. Osobně si myslím, že pokud by byla X-mini ESCAPE dostupná ve více barevných variantách, určitě by to dokázalo narušit dojem, který je v případě černé varianty opravdu velice pěkný. X-mini ESCAPE vám nabídnou kompletně uzavřenou konstrukci, kde kovový most mezi oběma sluchátky je ze všech stran pokryt polstrováním, tudíž jsou sluchátka odolná, nikde vás neškrábou ani netlačí. Vaše ucho zároveň pohltí velice příjemný textilní polštářek.

Jak již bylo zmíněno, sluchátka samotný výrobce označuje sloganem, že mají „klasický sluchátkový design“. To znamená, že jsou konstrukčně opravdu jednoduchá, ale zároveň jsou vyrobena z vysoce kvalitního materiálu.

x-mini escape 2

Na levém sluchátku nalezneme všechny ovládací prvky. Konkrétně tedy na levé straně nalezneme tři stříbrná tlačítka, která nemají, jak by se mohlo zdát, pouze tři funkce. Nejvíce umístěné tlačítko „+“ slouží především k zvýšení hlasitosti aktuálně přehrávané skladby, kterou zesílíme pokud tlačítko stiskneme a podržíme. Pokud „+“ pouze zmáčkneme, tak se začne přehrávat další skladba. Pod tlačítkem „+“ je umístěno tlačítko, které je označeno symbolem „-„. Pokud to stiskneme, spustí se předchozí spuštěná skladba. Stiskneme-li a následně na něm podržíme prst, tak se začne snižovat hlasitost skladby. Jeden z nejvíce výrazných prvků, který je i větší než předchozí, je tlačítko označené symbolem Bluetooth, který je také přezdíván multifunkční button. Pomocí něho lze zapnout párování, stopnout a následně spustit aktuálně přehrávanou skladbu, sluchátka zapnout nebo vypnout a dokonce dvojím stisknutím lze vytočit poslední volané číslo.

Na spodní straně levého sluchátka nalezneme micro USB konektor pro nabíjení. Baterie v samotných X-mini ESCAPE vydrží na plné nabití přehrávat hudbu až 18 hodin, a to v případě použití bezdrátové technologie Bluetooth. Dolní stranu ještě zdobí malá LED dioda, která nás informuje o spárování sluchátek nebo vybití. Na sluchátku pravém nalezneme pouze 3,5mm konektor, který slouží k připojení dodávaného kabelu. Oběma sluchátkům dominuje bílý nápis X-mini.

X-mini ESCAPE jsou příjemně lehká. Při nošení na hlavě máte pocit, že vlastně žádná sluchátka ani nemáte. Hmotnost je pouhých 182 gramů, což je na náhlavní sluchátka opravdu velice málo. Po nasazení si může majitel jednoduše polohu každého sluchátka/reproduktoru nastavit tak, aby opravdu perfektně seděla na každém uchu.

x-mini escape 3

Poté, co jsem X-mini ESCAPE spároval se svým iPhonem a nasadil je na uši, byl jsem příjemně překvapen. Sluchátka se zařadila na můj pomyslný žebříček do předních pozic, protože vzhledem ke své ceně hrají naprosto bezkonkurenčně a doslova vyrazí dech každému hudebnímu nadšenci, který chce dostat do svých uší vyvážený zvuk. Celému zvuku dominují středy a výšky, které potěší i toho nejnáročnějšího uživatele. Skladby všech žánrů nebyly žádný problém, X-mini ESCAPE si poradila i s těmi nejnáročnějšími hudebními styly. Co se basů týče, tak ty určitě vnímáte, ale nejsou příliš výrazné, což může samozřejmě někoho potěšit. Dle mého názoru je lepší mít zvukově vyvážená sluchátka, než sluchátka přebasovaná. Co se hlasitosti týče, hrají opravdu nahlas a dobrou zprávou je, že při vyšší hlasitosti není zvuk nějakým způsobem zkreslený, což je určitě velké plus.

x-mini escape 5

Pokud hudbu posloucháte opravdu na nejvyšší hlasitost, tak obohatíte o hudební zážitek i své okolí, ale nejvyšší hlasitost už mi popravdě vadila. X-mini ESCAPE dokáží hrát opravdu extrémně nahlas, proto maximální hlasitost vyžije málo kdo a pokud posloucháte hudbu na střední hlasitost, tak vy neuslyšíte okolí, ale ani okolí neuslyší vás.

X-mini ESCAPE mají ve svém těle i mikrofon, který funguje jednoduše po přijmutí hovoru tlačítkem označeným symbolem Bluetooth. Osoba na druhé straně vás slyší i pokud máte iPhone v kapse – vše díky zabudovanému mikrofonu. Musím říct, že celková kvalita mikrofonu je průměrná. U volání nebyla kvalita špatná, ale z iPhonu byla jednoznačně lepší.

X-mini ESCAPE ohromí i náročného uživatele a jako sluchátka nejenom na domácí poslech naprosto postačí. Nabízí především vyvážený zvuk s vyváženými basy. Mnoho majitelů potěší také vysoce kvalitní materiály, které nikde neškrábou. Další výhodou je bezdrátová technologie Bluetooth, díky které můžete poslouchat vaší oblíbenou hudbu, aniž byste museli stále mít u sebe 3,5mm jack. Určitě vás neurazí ani design a udiví vás jejich extrémně nízká hmotnost. Pokud hledáte levná, hezká, kvalitní a bezdrátová náhlavní sluchátka, pak určitě mrkněte na stránky x-mini.cz, odkud si je můžete objednat.

x-mini escape 4

|