Apple TV logo
Apple TV bola zrejme najočakávanejším produktom včerajšieho eventu, hlavne teda preto, lebo sme na ňu čakali niekoľko rokov a na jej funkcie sme čakali ešte dlhšie. Priniesla totiž vlastný operačný systém tvOS s funkciami ako je App Store a Siri a tiež priniesla nové vylepšenia, ako napríklad úplne nový ovládač Remote s mikrofónom, vstavanou batériou a Lightning konektorom pre jej nabíjanie. Nová Apple TV bola samozrejme k dispozícii aj po evente v miestnosti, kde mali pozvaní redaktori možnosť vyskúšať si štvrtú generáciu set-top boxu od Applu a mali tak možnosť určiť, či sa Applu skutočne podarilo priniesť revolúciu alebo evolúciu do našich domov – a medzi týmito dvoma pojmami je veľmi tenká čiara, vzhľadom k tomu že veľká časť funkcií v novej Apple TV bola očakávaná už pár rokov a viacmenej sme na to boli pripravení, teda s výnimkou toho diaľkového ovládaču.

The Verge sa zameral najprv na ovládač a povedal, že aj keď pôsobil spočiatku freneticky, po chvíli ho už viete bez problémov ovládať. Redakcii sa tiež páčilo staronové rozhranie systému tvOS, ktorý má podľa slov Applu predstavovať revolúciu. A práve týmito slovami si v The Verge nie sú istí, pretože novinka nie je taká prevratná, ako ju Apple opisoval na konferencii.

Apple TV 4

Variety„Hlasové ovládanie fungovalo veľmi dobre, čo ma prekvapilo: Obvykle mi Siri a podobné služby nerozumejú tak dobre kvôli môjmu nemeckému prízvuku, ale na novej Apple TV dokázala vyhľadať zahraničné komédie absolútne bez problémov a to už o niečom svedčí. Apple TV má celkom výkonný hardvér a prejaví sa to, keď sa pohybujete po domovskej obrazovke. Pohybovanie sa medzi aplikáciami s touchpadom je rýchle, ikony aplikácií sú animované v 3D a prostredie je celkovo oveľa čistejšie než u predošlej Apple TV.“

Na druhú stranu ale Variety vyzdvihlo aj nejaké tie problémy: „Siri mala problém keď som chcel vyhľadať relácie z ABC, na čo mi pracovník z Applu povedal, že demo je navrhnuté skôr pre filmy. Za zmienku ale stojí aj, že Siri si nevie spojiť 1+1 a veľakrát sa mi stalo, že keď som chcel nadviazať na predošlú otázku, Siri to pochopila ako úplne nový príkaz. Tiež mala problém s niektorými slovami. Ak chcete otvoriť aplikáciu, nemôžete začať slovami „Go to“, ale musíte začať slovom „Open“. A pri niektorých aplikáciách, ako je aplikácia MLB At Bat, sa vôbec neotvoria. Prečo? Pretože som miesto „Open At Bat“ povedal „Open MLB.tv“.

Zakončil to zhrnutím: „Tim Cook povedal, že ešte nikto nezmenil televíziu – a nemení ju ani nová Apple TV.“

Apple TV Siri

SlashGear upozornil, že dizajn novej Apple TV nie je esteticky tak pekný ako dizajn predošlého modelu, ale celkom to kompenzuje moderné prostredie tvOS a prevratné ovládanie. Vyzdvihli tiež fakt, že Apple TV je spätne kompatibilná aj so starým infračerveným ovládačom, ktorý poslúži na ovládanie hlasitosti. Prvoradý je ale nový Bluetooth ovládač a tiež herné ovládače pre hry: „Keď vezmete do ruky prvýkrát nový diaľkový ovládač, máte pocit, že držíte mix prvého iPodu nano a trackpadu z MacBooku. Dotyková plocha je veľmi citlivá a najprv som sa hral s novým prostredím, v ktorom sa ikony všelijak nakláňajú a húpu, keď okolo nich prechádzam. tvOS je postavený na iOS a hlavnou zmenou je, že prostredie vidíte jednoducho cez celú izbu. Je familiárne, ale vďaka novým farbám je atraktívnejšie, než čierne pozadie na starej Apple TV. Občas mám tiež pocit, že používam Android TV.“

tvOS