JBL Clip+Harman, respektíve jeho divízia JBL, sa rozhodla toto leto prísť s kolekciou reproduktorov odolných voči kvapkám vody a práve teraz si pôjdeme zrecenzovať jeden z nich. Od nášho partnera DSI Slovakia sme totiž obdržali na recenziu drobný prenosný reproduktor JBL Clip+, ktorý je duchovným nástupcom recenzovaného JBL Micro Wireless a zároveň je aktualizovaným modelom minuloročného JBL Clip. Je preto čas navštíviť sféru absolútneho minimalizmu a pozrieť sa na jeden z najmenších Bluetooth reproduktorov, ktorý vás ale môže presvedčiť, že aj malé reproduktory môžu potešiť.

Už samotné balenie produktu prezentuje kľúčovú novinku oproti predošlému modelu. Nájdeme na ňom totiž vyobrazenú vodu, ktorá príjemne ladí s bielym pozadím. Jeho vnútro je celkom obyčajné, nájdete v ňom oranžový kábel, dokumentáciu a samozrejme reproduktor.

Ten si udržuje rovnaký tvar a rozmery ako predošlé modely. Opäť sa teda jedná o hrubší kruh, po ktorého boku nájdeme tlačidlá. Tentoraz sú pod pogumovaným povrchom. Nájdete ich tu hneď zopár, v prvom rade to sú tlačidlá na ovládanie hlasitosti a na zapnutie reproduktoru. Nasleduje tlačidlo pre zviditeľnenie Bluetooth antény, aby ste mohli reproduktor spárovať so svojim iPhonom. Samozrejmosťou je potom konektor microUSB pre dobitie batérie a tiež tu nájdete Aux-In, ako aj 3.5mm audio kábel na spodnej strane reproduktoru, pokiaľ chcete šetriť batériu reproduktoru.

vodeodolne_02

Na druhú stranu, anténa tu nemá výrazný vplyv na spotrebu batérie, keďže reproduktor využíva šetrné Bluetooth 4.0 LE riešenie, ktoré je dnes štandardom u väčšiny moderných produktov a reproduktor je tak zároveň kompatibilný s Apple Watch. Batéria ako taká by mala podľa oficiálnych informácií vydržať 5 hodín prehrávania hudby, čo je pravda ak máte hudbu pustenú na približne 50% hlasitosti. Ak ste teda „hlučnejší“, očakávajte nižšiu výdrž a pravidelnejšie nabíjanie.

odolne_trio_01

Pokiaľ ide o hlasitosť, tak 100% úroveň odpovedá rozmerom mini-reproduktoru. Nie je teda príliš vysoká, ale zároveň ani príliš nízka. Na druhú stranu, prehrávanie hudby na maxime neodporúčame, keďže vtedy sa začína reproduktor triasť. Ak počúvate elektronickú hudbu, tak potom dropy na maximálnej hlasitosti šuštia. Práve preto pri nej počítajte s nižšou kvalitou. Čo sa týka kvality zvuku ako takej, reproduktor by som zaradil do kategórie priemerných. Konieckoncov, za 60€ nemôžete čakať, že by konkuroval prémiovejším kúskom a už vôbec nie audiofilným zostavám. Basy tu počujete, ale podľa môjho názoru nie sú veľmi silné. Stred dokáže zahrať bez problémov. Výšky sú primerané, ale záleží to aj od skladby, ktorú práve počúvate. Kým u niektorých môžete počuť výrazné výšky, inde ich počujete pomenej. Rozhodne sa vám ale nestane, že by vám „vybuchla“ hlava zo šušťania vo vysokej tónine.

jbl-clip---bleu-escalade-homme

Záverečné hodnotenie
Harman, respektíve jeho divízia JBL, sa pripravila na leto vo všetkých cenových kategóriách a pokiaľ hľadáte cenovo dostupný prenosný reproduktor s kvalitou, ktorá by mala odpovedať cene, potom môže byť JBL Clip+ tou správnou voľbou. Dizajnovo je veľmi podobný staršiemu modelu Clip a podobne ako on, tak na vrchnej strane nájdeme pevnú a kvalitne spracovanú klipsu, ktorou je možné pripevniť reproduktor napríklad k cestovnej taške, takže sa opäť stretávame s formou „wearable“ reproduktoru. Netreba čakať príliš silné basy, takže už teraz je jasné, že reproduktor nie je najvhodnejšou voľbou na počúvanie elektronickej hudby a hip-hopu. Viem si ale predstaviť, že doň človek začne streamovať hudbu zo Spotify alebo z blížiacej sa Apple Music. Inými slovami, je to reproduktor vhodný na každodenné počúvanie hudby, pokiaľ nie ste náročný poslucháč. Len teda musíte počítať s pravidelným nabíjaním, keďže batéria vo vnútri vydrží okolo 5 hodín pri hraní na strednej hlasitosti. Podobne ako ostatné modely reproduktorov JBL, aj tento disponuje vstavaným mikrofónom, ktorý slúži na telefonovanie.

mwc2015_tp61