battlefield_4_commanderV poslední době je spojení aplikací pro chytré mobilní telefony nebo tablety společně s hrou na konzole nebo počítač čím dál tím oblíbenější. Až doposud jsme se však měli možnost setkat s aplikacemi, které sice nějakým způsobem ovlivňují náš postup ve hře, ale do hry samotné nezasahují. V Tom Clancy’s Future Soldier máte možnost na svém iPadu vylepšovat zbraně, které pak používáte v samotné hře, v nejnovějším Splinter Cell: Blacklist máte pomocí aplikace pro iPad možnost odemknout po splnění misí s dronem speciální vybavení, které se zpřístupní v samotné hře a například u nejnovějšího NBA 2K14 můžete sbírat body a vylepšovat hráče pomocí karetní hry pro iPad nebo iPhone.

Poprvé však přichází aplikace pro iPad, ve které přímo zasáhnete do samotného dění hry a začnete pomáhat svých kolegům, kteří hrají na Playstationu/Xboxu nebo na PC přímo ze svého tabletu v reálném čase. Protože Battlefield 4 hraji od chvíle kdy jej EA vydalo, začal jsme samozřejmě používat také aplikaci pro iPad s názvem Battlefield 4 Commander a vy se tak nyní můžete podívat na to, co aplikace nabízí a co jí naopak chybí a rovnou dodám, že jí chybí to nejpodstatnější.

IMG_8484

Battlefield 4 přináší na tablety novou možnost jak se zapojit přímo do multiplayerové hry a to pomocí aplikace Battlefield 4 Commander. Pro její použití je nutné vlastnit originální hru Battlefield 4 a dosáhnout nějaké minimální úrovně, aby se Commander mód odemkl. Poté již jen stačí spustit Commander a začít velet vašim jednotkám. K dispozici máte mapu na kterou jste zvyklí z filmů jako je například Za nepřátelskou linií a tak podobně. Na mapě vidíte pohyb svých jednotek a v momentě kdy necháte mapu proskenovat tak také pohyb nepřátelských jednotek. Hráčům na mapě máte možnost pomoci k výhře hned několika způsoby. Můžete nechat proskenovat dané území a zviditelnit tak na jejich mini mapě všechny nepřátelské jednotky.

IMG_0008

Můžete vyslat EMS signál a tím přerušit nepřátelskou komunikaci a zablokovat jim mapu. Máte možnost taktéž provádět výsadky techniky na dané území, povýšit jednotku nebo například označit prioritní cíle. Po pár hodinách se sice může zdát, že možností není až tolik, kolik si představujete, ale pokud chcete být skutečně dobrý velitel, budete mít co dělat abyste stíhali využívat ty stávající. Kromě toho máte možnost jednotlivé jednotky posílat na místa určení, je pak již jen na hráčích, zda vaše úkoly akceptují nebo nikoli, o tom však až později.

Battlefield_4_commander_ipad

K dispozici jsou také dě možnosti, jak můžete přímo jako velitel zabíjet nepřátele. První možností je naváděná střela, druhou pak speciální letoun s názvem Gunship. Díky oběma máte možnost přímo zabít nepřítele a získáte za ně taktéž prémiové body. Ostatně body v módu Commander získáváte za vše co uděláte a pokud se stanete skutečně dobrým velitelem, není problém se umístit bodově velmi vysoko. Raketa nebo Gunship však letí nějaký ten čas a tak se jedná o zbraň vhodnou především k likvidování camperů, kteří se vrtulníkem vysadí na nejvyšší body mapy a poté ostřelují ostatní hráče. Pokud je ve hře Commander, jejich zábava končí, jelikož na ně můžete poslat raketu nebo letoun, který je spolehlivě zlikviduje. Jako dobrý velitel můžete svým kolegům skutečně pomáhat a být užitečný, můžete jim ukázat pozice nepřátel, zlikvidovat již zmíněné campery nebo například vysadit techniku v miste, kde víte že jednotkám již dochází munice a vybavení.

battlefield_4

Pokud jste průměrný hráč, tedy spíše lehce pod průměrem, máte možnost nahrát pomocí Commander módu zhruba stejně XP za jednu mapu jako při hře. V momentě kdy však zabíjíte jednoho nepřítele za druhým a k tomu zvládáte capture nějakých těch vlajek, sestřelení pár vrtulníků a podporu spoluhráčů, pak pro vás bude počet XP v Commander módu značně nedostatečný. O sbírání XP bez námahy tedy Commander rozhodně není a jak vy na svém score, tak vaše jednotky okamžitě poznají, zda je dokážete podpořit nebo jen bezhlavě používáte příkazy.

Battlefield_4_commander

Jak nás upozornil jeden ze čtenářů, pomocí další aplikace Battlelog je možné připojit se na konkrétní server k vašim přátelům.

Největší problém Battlefield 4 Commander aplikace spočívá v tom, že se nemůžete připojit na konkrétní server, aplikace jej totiž vždy zvolí sama. Bohužel si nemůžete vybrat ani mapu nebo počet uživatelů, připojíte se zcela automaticky bez možnosti jakékoli volby. To by ještě tak nevadilo, co však již zamrzí a bude pro mnoho uživatelů důvodem, aby se pro ně Commander stal jen zpestřením pár desítek minut za týden je fakt, že se nemůžete připojit ke svým kamarádům. I když lidé které máte v Battlelog mezi přáteli aktuálně hrají a dokonce jsou v módu a na mapě na které může být velitel, nevidíte je nikde v aplikaci a nemáte možnost se k nim připojit a podpořit tak své kolegy. To je skutečně největší mínus celého systému Commander, díky kterému zcela odpadá možnost nějaké podpory přátel nebo klanů. Doufejme, že v nové aktualizaci DICE umožní připojení na konkrétní server k vašim přátelům.

Ve výsledku tak nemůžete podpořit kamarády, ale vždy jen hráče které neznáte. Ti pak alespoň jak jsme během zhruba šesti hodin testování zjistil poslouchají vaše pokyny jen velmi výjimečně a tak se celý Commander mód mění na sledování toho, kam se jednotlivé jednotky pohybují a snahu je alespoň podpořit průzkumem terénu EMS nebo vysláním rakety. Pokud byste hráli s přáteli, je pravděpodobné, že vás jejich squad bude poslouchat a budete mít možnost se skutečně zkoordinovat, díky čemuž u hry strávíte zase o trochu více času než doposud. Commander je skvěle zpracované propojení hry a aplikace pro tablety, na druhou stranu mu chybí to nejpodstatnější a sám jsme zvědavý, jestli DICE zapracuje a přidá možnost připojit se k serveru, na kterém hrají vaši přátelé. Pokud ano, posune to jak hru samotnou, tak i aplikaci na další level.

IMG_8482