iStores.sk
iStores.sk

Recenze TDK Boombox A73: Boombox roku 2013

Vo svete zvukovej techniky netreba zabúdať ani na ďalšie svetoznáme značky, a pokiaľ skutočne patríte medzi poslucháčov hudby, pojem TDK vám určite veľa hovorí. Známa japonská spoločnosť sa rozhodla uviesť na trh nový bezdrôtový boombox reproduktor s podporou Bluetooth a FM rádia, ktorý si určite nájde svojich fanúšikov. Boombox A73 je tu preto, aby ponúkol kvalitnú kombináciu rádia a bezdrôtového reproduktoru. My sa dnes pozrieme na to, ako sa toto zariadenie ovláda, aká je kvalita zvuku, a aký je náš celkový dojem.

Dizajn

Začnime dizajnom. Dizajn reproduktoru sa snaží byť pomerne jednoduchý, naďalej si však zachováva svoje hlavné znaky. Boombox nás prekvapí svojim držiakom a dvojicou veľkých driverov na prednej strane, ako aj dvojicou menších reproduktorov v hornej časti. Na samom vrchu Boomboxu nájdeme hlavný ovládací panel, ktorý sa skladá z dvoch otáčavých koliesok a neviditeľného displeju. Samotný displej je ukrytý v tele produktu tak precízne, že ho je vidieť až vtedy, keď zariadenie zapnete. V tomto prípade jednoznačne oceníte prítomnosť sady inštrukčných manuálov, vďaka ktorým sa naučíte ovládať Boombox za pomerne krátky čas. Boombox zapínate stlačením ľavého kolieska, ktorým následne regulujete hlasitosť výstupu. Druhé koliesko, ktoré sa nachádza vpravo, slúži na zmenu režimov a hlasitosti basov a výšok. Napravo od telieska sa nachádza monochromatický displej, ktorý je neviditeľný až do doby, kedy prístroj zapnete.

Na zadnej strane Boomboxu nájdeme subwoofer a sériu portov, medzi ktorými okrem štandardného USB portu nájdeme aj prípojku pre nabíjací adaptér či 3,5mm audio jack, ktorý je možné použiť pre slúchadlá. Pokiaľ vezmeme do úvahy fakt, že váha tohto boomboxu presahuje 4 kilogramy a zároveň disponuje trojicou vysokokvalitných reproduktorov, zostáva pre mňa možnosť pripojenia slúchadiel nepochopená. Popri možnosti ovládania reproduktoru cez vstavaný ovládací panel sa TDK rozhodlo k reproduktoru pribaliť aj dodatočný menší diaľkový ovládač, ktorý svojimi rozmermi prekonáva najnovší model iPodu nano. Samozrejmosťou je aj pribalená batéria, ktorú je potrebné do tohto ovládaču vložiť, pokiaľ má používateľ záujem používať ho. Prakticky všetky funkcie, ktoré užívateľ bude potrebovať pri používaní, dokáže ovládať aj cez samotný boombox.

Konektivita

Okrem štandardnej a očakávanej možnosti počúvania hudby cez Bluetooth sa naskytá užívateľom možnosť počúvať rádio. V tomto prípade majú používatelia možnosť pohybovať sa medzi rozhlasovými stanicami prostredníctvom pravého kolieska. Pocit z ovládania je v tomto prípade príjemný, v prvých hodinách sa však používatelia môžu stretnúť s akýmsi strachom či neistotou. Podobne ako niekoľko ďalších reproduktorov prispôsobených pre iPod, iPhone a iPad, aj tento reproduktor je možné prepojiť so zariadením prostredníctvom technológie Bluetooth 2.1. Pokiaľ ste teda zvažovali, že ozvučíte váš dom reproduktorom na WiFi, odporúča sa poobhliadnuť za reproduktorom JBL Wireless Speaker či inou alternatívou. Jedna z vecí, ktoré používateľa určite zaskočia, sú rozmery. TDK A73 disponuje rozmermi 432 x 292 x 102 milimetrov. Aj vďaka tomu váži len 4 kilogramy, čo z neho robí dobre prenosný reproduktor.

Čo nás však na bezdrôtovom boomboxe od TDK zaujíma, je kvalita zvuku. Kvalita zvuku je v tomto prípade podľa môjho názoru na veľmi vysokej úrovni, keďže počas počúvania nebolo počuť zo skladieb žiadny šum okrem toho, ktorý sa nachádza už v samotných skladbách. Z hľadiska hlasitosti je kvalita hudby na vysokej úrovni len po určitý moment. V prípade, že sa rozhodnete spúšťať basovú hudbu veľmi nahlas, môžete počuť vytratenie basov a dôraz na výšky. Samozrejme, nikto od vás nežiada, najmä vaši susedia, aby ste Boombox A73 púšťali na maximálnej hlasitosti. Naďalej sa však môžete pohrať so zvukom. Pokiaľ máte potrebu upraviť výsledný zvuk podľa vašej potreby, máte unikátnu príležitosť nastaviť si basy a výšky podľa vašej potreby priamo na boomboxe, čím stráca ekvalizér na iPhone svoj význam. Používateľ má možnosť nastaviť si vlastné výšky a basy v rozpätí od -5 po +5. Po čase som dospel k záveru, že basy na úrovni +3 sú tie najideálnejšie, vďaka čomu ostali na produkte nastavené ešte dlhý čas. Samozrejme, jedná sa iba o moje osobné pocity, a teda sa výsledok môže u jednotlivých používateľov odlišovať. V teste došlo k počúvaniu predovšetkým basových pesničiek, čo v konečnom dôsledku zanechalo veľmi príjemné pocity. Pokiaľ sa jedná o kvalitu reproduktorov, tie sú na veľmi vysokej úrovni, ale ako som vravel, iba po určitú úroveň. Čo však neodporúčam, je počúvanie tichších popových skladieb. Pokiaľ si neprispôsobíte reproduktor a neznížite úroveň basov na príslušnú úroveň, v skladbách bude naďalej počuť dôraz na basy.

Pozrime sa na naše resumé. Japonská spoločnosť TDK priniesla nový bezdrôtový reproduktor, rádio a boombox v jednom. Spoločnosť si dala záležať na dizajne produktu a snažila sa svojim zákazníkom pomôcť, čomu nasvedčuje prítomnosť inštrukčných manuálov v niekoľkých jazykoch. Čo používateľa prekvapí už na začiatku používania sú rozmery. Boombox A73 je celkom malý a je veľmi ideálny na prenášanie, pokiaľ o to majú používatelia záujem. Majiteľa určite poteší možnosť modifikovania basov a výšok, ako aj možnosť  odpojiť Bluetooth zariadenie a spustiť obyčajné rádio. Reproduktor tak má viacnásobné využitie. Výsledná kvalita zvuku je na veľmi vysokej úrovni a tohto sa drží predovšetkým u basových skladieb, u elektronickej hudby. Myslím si, že jediným faktorom, ktorý dnes môže ovplyvniť rozhodnutie pri kúpe, je cena. Tá je stanovená na 349€ na Slovensku a na 8 990 Kč v Českej Republike.