Tohtoročná WWDC priniesla mnoho zaujímavých informácii o prichádzajúcich verziách systémov OS X a iOS, ktoré sa začínajú pomaly ale isto spájať do jedného veľkého a kvalitného celku. Vôbec prvýkrát v histórii dojde k Cross-platform multiplayeru medzi počítačom a mobilným zariadením. Tými zariadeniami sú Mac a iPhone. Ako ukážku Apple použil len čerstvo vydanú hru CSR Racing. O čom teda tieto závody sú a ako dopadli?

CSR Racing je hra vyvíjaná štúdiom NaturalMotion, ktoré má na App Store „zaparkované“ hry ako napríklad NFL, Jenga či My Horse. Podobne ako všetky hry od tohto štúdia, aj CSR je obsiahnutý Game Centrom, ktorý sa stará o štatistiky a achievementy. Na WWDC sme mohli vidieť ukážku cross-platformového multiplayeru, no k môjmu počudovaniu v hre niet po multiplayeri ani stopy. Na druhú stranu sa napriek špičkovej grafike kapacita môjho 16GB modelu znížila len o 120MB, čo je celkom príjemné. Vrámci hardware hra podporuje všetky iOS 4 zariadenia od 3GS nahor.

Užívateľské prostredie
Prakticky hneď po logu môžeme vidieť horizontálne položené menu okrášlené tvárami piatich hlavných bossov. V hornej časti obrazovky sa nachádza stav vášho paliva, ktoré sa dopĺňa časom, alebo in-app nákupom. Hneď vedľa neho môžete vidieť vaše aktuálne auto, Level a Cash. Financie si samozrejme okrem poctivého vyhrávania môžete dopĺňať zakúpením za pomoci kreditky prepojenej na váš iTunes účet. Dolná biela ponuka je však podstatnejšia – tá okrem štatistík a Game Center obsahu obsahuje aj nastavenia a samozrejme vás pustí do kariéry.

2012-06-30 00

Práve domáca obrazovka kariéry obsahuje jednu z málo, resp. vôbec nevídaných vecí v hrách – Screenshot Manager. Na tejto obrazovke sa k nemu dostanete buď ťuknutím na vaše auto na pozadí, alebo sa pustí po pár sekundách automaticky. Keďže sa jedná prakticky o Showroom, môžete pohybovať kamerou podľa potreby a ak sa vám momentka bude páčiť, jednoducho kliknete na fotoaparát vľavo dole. Ten sa postará o screenshot, ktorý okrem uloženia do Camera Roll vyhodí Tweet okienko. Ak však Tweet nechcete, jednoducho kliknete na Cancel a ste naspäť v hre. Tunajšia ponuka obsahuje päticu ikon a to v nasledovnom poradí.

• Car Dealer: Tu môžete nakupovať autá. V hre je dostupných 26 vozidiel od Audi, BMW, Chevroletu, Fordu, MINI a Nissanu.
  • Upgrade: Vylepšenia motoru, karosérie, pneumatík a ďalších vecí. A nie, nie sú zadarmo
  • Customize: Okrem nedostupnej položky zrejme predstavujúcej neóny tu nájdeme Paintshop s polepmi a možnosť zmeniť vašu ŠPZ.
  • My Cars: Zoznam vašich áut. Nádherne roztriedená do okienok.
  • Next: Mapa kariéry!

Na trať!
Prv, než sa dostaneme k závodeniu samotnému, by sa patrilo vybrať si nejaký ten závod. Hra však má kariéru a tá vam určí, ktoré závody by ste mali dokončiť. K samotnej mape kariéry je však celkom zdĺhavé sa dostať, keďže sa treba preklikať cez „Next“ ikonky. Kariéra je rozdelená do piatich etáp, ktoré symbolizujú päť štvrtí neznámeho herného mesta a päť závodných týmov. Práve tie majú celkom kuriózne názvy, viď Iron Samurai alebo War Pigs. Vrámci samotných závodov si potrpíte na niektoré pred-scriptované závody, ktoré slúžia hlavne ako tutorial, ktorý vás oboznámi s ovládaním hry alebo vás podvedomo prinútia vylepšiť svoje auto. Medzi ostatné druhy závodov patria napríklad Daily Races, ktoré sa menia každodenne a dávajú vám možnosť vyskúšať zapožičané autá. Herné režimy tu však netreba bližšie popisovať, je tu totiž len jeden jediný – Drag. Celá hra je vlastne o preraďovaní, pričom samotný priebeh závodu vidíte z boku – z rôznych uhlov. Toto sa však časom môže stať stereotypným a tak vás v takomto prípade poteší snáď len fakt, že je hra dostupná zadarmo.

Ovládanie a resumé
Keď ste si už vybrali závod, spustí sa loading, po ktorom sa objavíte vy a váš súper na trati. Máte tu dostupné 3 tlačítka – Preradiť nahor, nadol a nakoniec plyn. Plyn využijete len ako znamenie – Keď naň ťuknete, spustí sa časovač do odštartovania závodu a vy sa v tom čase pokúšate správne odštartovať. Zvyšok je len o ťukaní na šípku nahor a podľa potreby aj šípku nadol. Takto to prebieha až do konca závodu a nijak inak tomu nebude ani v ďalších závodoch. Pokiaľ si teda nekúpite nitro – v takomto prípade vám pribudne aj červené tlačítko, ktorým Nitro spustíte. Hra je určená skôr na skracovanie dlhých chvíľ ako na „závislačenie“. Grafika je síce fajn, no vývojári mohli pridať aspoň nejaké tie herné režimy navyše. Finálne hodnotenie: 4.5/10.