Zavřít reklamu

Ruppert Murdoch věřil iPadu jako novému způsobu distribuce médií natolik, že se rozhodl vytvořit speciální magazín The Daily, který je distribuován exkluzivně pouze pro iPad. O ztrátě 10 000 000$, kterou deník dosáhl během prvních tří měsíců od uvedení na trh jsme informovali již v dubnu 2011 v článku přímo zde. Nyní o více než rok později dosahuje deník ztrátu zhruba třicet milionů dolarů ročně, což vyústilo v propuštění 57 redaktorů a zamětnanců magazínu, kteří představují jednu třetinu celkového počtu zaměstnanců.

Murdoch je známý tím, že nerad dává lidem obsah zdarma a několikrát prohlásil, že příjmy z internetové inzerce nedokáží pokrýt náklady pro provoz informačních serverů bez toho, aniž by došlo ke ztrátě kvality informací. Na druhou stranu je Rupper Murdoch muž, jenž je známý tím, že si s veřejností často hraje a prohlašuje mnoho věcí záměrně, aby ovlivnil konkurenci.

Aby byl magazín The Daily ziskový, potřebuje minimálně půl milionu platících odběratelů, v současné době jej má přitom předplaceno „pouze“ sto tisíc uživatelů iPadu, iPhonu a jednoho modelu tabletu s operačním systémem Android. Murdoch tak ve snaze předat svůj konglomerát s co nejlepším jménem a ziskovostí synovi, sáhl k propuštění třetiny zaměstnanců. Většina z nich přitom pracovala na sportovních rubrikách, které budou nyní čerbat z informací dalšího média Rupperta Murdocha a jeho News Corporation, tedy Fox News. „Díky těmto důležitým změnám bude The Daily pružnější a zaměří se na prvky, které naši čtenáři mají rádi a chtějí,“ uvedl šéfredaktor Jesse Angelo.

ipad-the-daily-2

Související články

Dnes nejčtenější