Sluchátka značky Jays mají zejména mezi majiteli iOS zařízení poměrně značnou oblibu. Není se příliš čemu divit, za poměrně slušnou cenu nabízí zajímavý design, kvalitní zpracování a pěkný zvuk. Dá se říci, že se mezi sluchátky jedná a střední třídu špuntových in-ear sluchátek, tentokrát se podíváme konkrétně na model a-Jays Four.

Na první pohled vás zaujme balení, tedy pokud nejste ochránci přírody, brojící proti každému gramu plastu navíc. Sluchátka totiž najdete v pevné plastové krabičce, ve které se kromě samotných a-Jays Four nachází také veškeré potřebné dokumenty a navíc tři páry náhradních gumových špuntů v různých velikostech. Společně s gumičkami, které jsou již nasazeny na sluchátkách tak získáte čtyři různé velikosti, což zaručí, že vám sluchátka stoprocentně padnou do ucha.

Guma, guma a zase ta guma
Ergonomie a design sluchátek je celkově jejich velkou předností. Samotné špunty do uší jsou totiž vyrobeny z gumy, které skvěle přilne k pokožce uvnitř ucha a nehrozí tak, že vám budou sluchátka vypadávat. Díky množství nástavců je mohu bez problémů doporučit na jakýkoli suchozemský sport. Při běhu, jízdě na kole, snowboardu, zkrátka ani při těch nejextrémnějších činnostech nehrozí, že by vám sluchátka vypadla z uší. Pro sportovce jsou tedy jak dělané. Ploché pogumované kabely navíc dále nahrávají zejména uživatelům, kteří zamýšlí sluchátka používat ve zcela jiných podmínkách, než pod kašmírovou košilí. Ploché kabely jsou poměrně pevné a nehrozí v jejich případě tak velké riziko naštípnutí drátů uvnitř, jako při použití klasické bužírky.

Díky dálkovému ovladači na kabelu pravého sluchátka navíc můžete zvyšovat/snižovat hlasitost, přijímat a pokládat hovory nebo pouštět a pauzovat hudbu. Zde však doporučuji odzkoušet, jestli ovládáním půjde ovládat také váš hudební přehrávač nebo mobilní telefon. Během testování na iPhone totiž fungovaly veškeré funkce, v případě Samsungu však nebylo možné ovládat hlasitost. Samozřejmě potěší také integrovaný mikrofon, nabízející čisté podání zvuku. Ten naleznete opět v dálkovém ovládání. Mikrofon je zhruba na spodní části vašeho krku a dokáže zaznamenávat zvuk v poměrně dobré kvalitě.

ajays_four_remote_earphones

Play
Sluchátka Jays mají všeobecně delší dobu rozehrávání a do finální kvality zvuku se dostávají až po několika hodinách používání. První dojem tedy nechte stranou, není nikterak okouzlující. Naopak nechte sluchátka v klidu rozehrát a až poté si vychutnejte zvuk, který nabízí.

První co vás zaujme je opravdu kvalitní odhlučnění okolí, Jays nevsází na žádné elektronické odhlučnění pomocí ruchových mikrofonů zabudovaných ve sluchátkách, ani na podobné nesmysly, zkrátka jen dokázali nabídnout velmi kvalitní špunty, které zacpou uši zcela dokonale. Při běhání nebo pohybu po městě mám pocit, že naopak zacpávají uši až moc a můžete snadno přijít k úrazu. Opravdu si tedy dávejte pozor a pokuste se vnímat okolí alespoň vizuálně. Ani při nízké hlasitosti se vám totiž příliš nepodaří vnímat okolní ruchy. Tato vlastnost je však obrovskou výhodou pro všechny, kteří cestují vlakem, metrem nebo naopak rádi sportují.

Sluchátka nabízí  velmi vysokou hlasitost, která je však právě díky kvalitnímu utěsnění uší prakticky nevyužitelná a myslím, že po zhruba 20 minutách poslechu na maximální hlasitost, si toho v životě již moc neposlechnete. Sluchátka dosahují i při nejvyšší hlasitosti stále poměrně kvalitní modulace zvuku, ovšem jak říkám, tu si nevychutnáte příliš dlouho.

Sluchátka zvládají kvalitně reprodukovat všechny výšky stejně dobře jako basy. S tím vůbec nemám problém a sluchátka si poradí se všemi tóny. a-Jays Four však poměrně důrazně zvýrazňují bicí, což nemusí být pro každého příjemné. Zvuk je hodně laděn do bicích a zdůrazňuje je i v případě, kdy mají být spíše v pozadí daného beatu. Ovšem nevidím to jako nikterak velkou „závadu“, ale spíše jako vlastnost, která může být jednomu posluchači po vůli a druhému nikoli, ovšem nemusíte se bát, že byste si na ni nezvykli. Právě tato vlastnost je pak citelná například i u skladby Lil Wayne – Da Da Da, ve které nedává dostatečně vyniknout jemné melodii, ale naopak zdůrazňuje bicí na pozadí a skladba tak dostává znatelně jiný výsledný zvuk.

Co mi osobně však vadí, je jak dokáží sluchátka modulovat stereo. Přiznávám, že na pecková sluchátka nejsem příliš zvyklý, ovšem při poslechu jsem zvyklý na kvalitní stereo podání, ať již poslouchám přes AKG K702 nebo zesilovač Sharp 1Bit napojený na Mirrage 2.1 s kabely Monster. a-Jays Four nedokáží oddělit jednotlivé tóny dost daleko od sebe a zvuk tak vychází v podstatě stále jen ze středu vaší hlavy, nikoli z pravé a levé strany. Citelné to je například při úvodní skladbě Slashovi výběrovky Slash – Ghost, která začíná bicími, jenž na kvalitním stereu zní tak, jako by jednotlivé zvuky vycházely kilometr od sebe. Ovšem u Jays Four vychází spíše centimetry od sebe. Pokud posloucháte hudbu, jejíž poslech je závislý na podání jednotlivých nástrojů, zřejmě vás a-Jays Four až tak extrémně nenadchnou. Mariána Vargu bych si na nich osobně nepouštěl, Eminema bez sebemenšího problému.

ajays_four_remote_earphones

a-Jays Four bych doporučil především zákazníkům, kteří hledají opravdu kvalitně zpracované sluchátka, držící v uchu i v těch nejextrémnějších situacích, při kterých nebudete až tak řešit, jak daleko od sebe zazněly jednotlivé tóny, ale naopak oceníte kvalitní podání hudby s ohledem na to, že se právě řítíte ze sjezdovky na kole. Nejedná se o sluchátka na domácí požitek z hudby, ale jedná se o velmi kvalitní sluchátka na to, abyste si vychutnaly dobrou reprodukci hudby během všech možných i nemožných sportovních aktivit. Pokud cestujete metrem nebo vlakem, jistě pak oceníte naprosto dokonalé odstínění okolních ruchů. Sluchátka a-Jays Four si můžete zakoupit na hi-fi obchodě svetsluchatek.cz.

ajays_four_remote_earphones