Pred pár mesiacmi ukázala spoločnosť Apple celému svetu, ako vďaka svojím produktom plánuje zvýšiť úroveň vzdelávania. Pretože človek sa učí celý život, chcela spoločnosť z Cupertina aby jej produkty boli schopné ovládať nie len dospelý a mladistvý, ale taktiež deti alebo starší ľudia. Tým pádom sa zariadenia s operačným systémom iOS už od svojho vzniku, vyznačovali prehľadným intuitívnym prostredím, ktoré umožňuje každému z nás, pohodlný a rýchly prístup k informáciám. Obdobie, v ktorom ľudia prijmú veľké množstvo informácií a kedy sa aj najviac toho naučia, je však detstvo. Veď sa zamyslime, v približne troch až štyroch rokoch máme dostatočnú slovnú zásobu materinského jazyka, aby sme mohli viesť plynulé dialógy. Avšak prejde pár rokov a učenie sa cudzieho jazyka ide omnoho ťažšie. Spomenutých atribútov sú si vedomý aj niektorý vývojári iOS aplikácií, vďaka ktorým si vaše dieťa rozšíri predstavivosť, kreatívnosť a to všetko v rámci zábavy.

IMG_0119

Jednou z takýchto aplikácií je Buildo Museum Sticker Book, od vydavateľa JAJDO AB. Jedná sa o časť, ktorá nadväzuje k úspešnej sérii „Buildo Rescue“ a „Buildo History„. Spomenutá hra umožňuje vaším deťom rozvíjať predstavivosť, tvorivosť a rozprávanie príbehov, prostredníctvom umiestňovania strašidelných postavičiek do prostredia múzea. K dispozícii sú tri odlišné priestory, v ktorých sa môže umiestniť až 100 rôznych predmetov vo forme samolepiek. Každá z nich má svoj vlastný zvuk a dá sa pohybom dvoch prstov zväčšovať, zmenšovať, otáčať a umiestňovať. Grafickej stránke a ovládaniu nie je čo vytknúť, keďže svojou jednoduchosťou je hra predurčená hlavne deťom vo veku 1 až 9 rokov.

IMG_0121
IMG_0122

Vedecké štúdie skutočne potvrdzujú, že deti schopné od útleho veku zostavovať si vlastné príbehy sú v staršom veku vďaka lepšej predstavivosti, úspešnejšie v učení. Osobne si myslím, že je to dobrá zábava pre deti, ktoré ešte nevedia čítať a písať, avšak či to má skutočne aj nejaký vzdelávací efekt je ťažké posúdiť.