Dnes 1.2.2010 se na iTunes App Store konečně objevilo dlouho očekávané pokračování hry Assassin’s Creed a to s názvem Assassin’s Creed II:Discovery. Mimochodem pro ty, kteří aktivně sledují iTunes App Store, tak si tuto hru mohli stáhnout už asi před 10dny, kdy se na iTunes App Store omylem objevila, ale ihned byla stažena. Tentokrát tuhle hru nemá na svědomí Gameloft, ale nováček ve vývoji her pro iPhone, společnost Ubisoft. Pojďme se podívat na postřehy ze hry a na její celkové hodnocení.

Hratelnost a zpracování

Ke hře jsem měl po spuštění menší námitky kvůli zdlouhavému tutoriálu, který nelze vypnout. Jakmile jsem se dostal do hry, zarazilo mne ovládání, které je u tohoto typu velmi nezvyklé. Po chvili jsem si ale zvykl a dál tomu nevěnoval pozornost. Styl hry je pojatý jako celkem poutavá lineární plošinovka s prvky boje, který je doprovázen efektivní animací. Obsahem  nás ponoří do Itálie a Španělska, kde osvobozujeme zajatce z rukou Španělské inkvizice a zabíjíme templáře. Dle mého názoru a názvu hry: „objevuj“  nás svým příběhem přiučí i něco z dějepisu. Hra má na úvod poutavý příběh se zajímavými úkoly k plnění, které se bohužel po hodině hraní opakují a přestavají být napínavé. U her tohoto typu je to ovšem častý a většinou nevyhnutelný jev.

932575_4

Oproti prvnímu dílu se přece jen vývojáři snažili  hru obohatili o něco víc, a to jsou efektivní souboje. V prvním díle stačilo jen klikat na jedno tlačítko a bez větší námahy a zábavy jste protivníky porazili, to vás v pokračování Assasina ale nečeká. Například když zaútočíte ve stejnou dobu jako váš nepřítel a  meče se setkají, musíte rychle stisknout určité tlačítko pro akci – provedete tím kombo, kdy zabijete nepřítele. Další překvapení oproti prvnímu dílu poznáte v úkolech, kde se například musíte proplížit kolem stráží a prosekávat přes templáře. Hraním sami zjistíte,že úkolů je o něco víc.  Zbytek hry už vás ale zřejmě ničím nepřekvapí, je to staré známe skákání z domu na dům a šplhání po stěnách (které je oproti prvnímu dílu přece jen trochu nereálné). Největší výtku bych měl k délce samotné hry, za téměř 8 euro bych si představoval víc než jen 5-6hodin hraní.

932575_3

Nutno říct, že Ubisoft nám krátký děj vynahrazuje kvalitním zpracováním hry. Nejvíce pozitivního na této hře vidím grafické zpracování, které je opravdu na špičkové úrovni a příjemný dojem podtrhují velmi povedené a čisté zvuky. Doufám, že Ubisoft bude pokračovat ve tvorbě her pro platformu iPhone OS. Pro ty, kterým je prvotní pohled na hru zklamáním, doporučuji si ji pořádně zahrát a uvidíte, že nebudete litovat. Protože je pokračování Assasina od jiného výrobce,  netroufám si říct, která je lepší. Obě mají něco do sebe a jistě si najde i nová verze mnoho fanoušků Assassin’s Creed.

Hru najdeme na iTunes App Store za cenu 7,99€.