mrazik_iphoneMrázik je legendárna filmová rozprávka, ktorá má aj v dnešnej modernej dobe množstvo priaznivcov. Legendárne dialógy teraz budete môcť prežiť ešte raz, a to na iPhone/iPode/iPade! V App Store sa totiž objavila hra Mrázik, a my sme si nenechali ujsť príležitosť, a samozrejme sme sa ju rozhodli otestovať. Stane sa Mrázik legendou aj medzi iOS hrami?

Grafika
Ako prvé poviem, že Mrázik je dostupný v dvoch verziách, v HD (pre iPhone 4) a v tej normálnej (ostatné iPhony). Ja som mal možnosť testoval tú ,,obyčajnú”, ale grafika bola vskutku úchvatná, aj keď sa mi chvíľami zdala až moc ,,rozprávková”. Momentálne ide o verziu 1.0, takže pár chýb, ktoré by sa zišlo vychytať sa v hre nachádzajú. Napr. hneď v prvej časti hry na dvore, pokrytom zelenou trávou, krížom prechádzala fialová čiara. To bola asi najvýraznejšia chyba v grafike, potom sa ich tam ešte pár objavilo, ale nie až tak zreteľných.

mrazík-iphone
mrazík-iphone

Hudba a zvuky
Hudba počas hry neobťažuje a ani sa časom sa nesprotiví. Zvuky znejú dosť reálne, celkový dojem je výborný. Veľkým plusom je, že postavy v hre hovoria po česky. Dialógy sú skutočne prepracované. Postavy sú skvele nadabované, čo je úplne super a hre to samozrejme pridá na zaujímavosti.

Ovládanie
Hra sa ovláda jednoducho pomocou gesta a klikania prstom na predmety alebo ľudí. Roztiahnutým dvoch prstov od seba, ako napr. pri zväčšovaní veľkosti stránky v Safari, sa zobrazia možnosti (predmety a osoby), na ktoré môžete kliknúť. Po priestore v hre sa taktiež pohybujete klikaním prsta. Ovládanie je veľmi presné a intuitívne. Stačí raz si pozrieť turtoriál a všetko vám už bude jasné. Pre skúsenejších hráčov iOS hier nebude ani to potrebné.

Hra a úlohy
V hre sa striedajú dve postavy, Ivan a Nastenka. S nimi plníte rôzne úlohy, ktoré dostávate od ostatných postáv. V hre sa taktiež nachádzajú animované časti, ktoré hru spravia zaujímavejšou. Počas hry dostávate a nachádzate predmety, ktoré potrebujete pri plnení úloh. Treba brať všetko čo nájdete, lebo neskôr to bude potrebné. V inom prípade sa budete musieť vracať z jedného konca mapy na druhý, čo zaberie dosť času. Pri plnení úloh budete musieť aj zapnúť mozog, a nad niektorou tou úlohou aj poriadne porozmýšlať, aby ste ju splnili.

IMG_0363
mrazík-iphone

Záver
Mrázik je hrou, ktorú neprejdete za 5 minút. Strávite nad ňou pár hodín, kým vyriešite všetky úlohy, ktoré obdržíte. V hre sa nachádza zopár chýb, ktoré hru znepríjemnia ale nie až natoľko, aby vás prestala baviť. Tých pár chýb nájdete v grafike, ale jedna sa mi objavila aj v ovládaní. Postava sa mohla pohybovať, ale nemohla nič zobrať ani použiť, a neostávalo nič iné, ako začať hrať od začiatku. Ide o verziu 1.0, takže verím, že chyby čoskoro opravia. Hra je skutočne perfektná, a hier, ktoré by jej mohli konkurovať veľa nie je! Keby mám hru ohodnotiť na stupnici 1 až 10, získala by 9 bodov, po opravení chýb rovných 10!

Mrázika si môžete za cenu 3,99€ stiahnuť v Apple iTunes App Store tu pre SK.

Mrázika HD si môžete za cenu 5,99€ stiahnuť v Apple iTunes App Store tu pre SK.

Mrázika si môžete za cenu 3,99€ stiahnuť v Apple iTunes App Store tu pre ČR.