Zavřít reklamu

Služba Apple News+ je bezesporu jednou z nejzajímavějších novinek představených na včerejší Keynote. Za přijatelných 10 dolarů měsíčně vám totiž nabídne více než 300 novin a časopisů, jejichž obsah budete moci konzumovat dosytosti a to jak online, tak i offline. Před představením služby se však poměrně často objevovaly zprávy o tom, že se Applu nedaří s mnohými vydavatelstvími najít společnou řeč, jelikož se jim zdály jeho podmínky nevýhodné. Zcela spokojeni nejsou zřejmě ani v The Wall Street Journal, jelikož si dle dostupných informací vyjednali poměrně zajímavé a do jisté míry omezující podmínky. 

Pokud by u nás bylo Apple News+ dostupné a vy byste si jej předplatili, museli byste se smířit s tím, že v případě The Wall Street Journal je nutné číst jeho články co nejdříve po vydání a nenechávat si je raději na později. Tomuto vydavatelství se totiž podařilo vyjednat, že jeho články v archívu budou dostupné jen tři dny po jejich vydání. Po uplynutí toto doby už k nim přes aplikaci mít čtenáři přístup nebudou. Brzké uzamykání archívu však není jedinou podmínkou, kterou si The Wall Street Journal “vydupal”. Apple mu totiž měl údajně kývnout i na to, že v případě jeho nespokojenosti bude moci ze služby bez větších problémů odejít. Z této podmínky tak jasně vyplývá, že jsou velká vydavatelství stále v navážkách ohledně toho, zda je pro ně tento způsob distribuce jejich obsahu spíše výhodný nebo nevýhodný. A co víc – vzhledem k tomu, že Apple WSJ kývl na jeho podmínky je prakticky jasné, že se podobná omezení mohou objevit i u jiných časopisů či novin.

Apple News+ si mohou jablíčkáři zatím užít pouze v USA a v Kanadě. Koncem roku by pak měla služba dorazit i do Velké Británie a do Austrálie. Zda se jí Applu následně podaří rozšířit i do dalších zemí je v tuto chvíli nejasné. Pokud však má být úspěšná a plnit v budoucnu kasu Applu, rozhodně by rozšíření nebylo od věci. 

Dnes nejčtenější

Další články