Za rozmach počítačových strieľačiek by sme mohli bez pochýb ďakovať kultovému titulu Counter Strike, ktorý uzrel svetlo sveta pred 13 rokmi. Odvtedy vyšlo zopár updatov, nástupcov a najnovšie Global Offensive. Obrazovka tabletu by sa ale na túto hru tiež celkom hodila a práve preto tu je Trigger Fist, ktorý túto klasiku celkom dobre nahrádza. Poďme si ju teda rozobrať dopodrobna.

Spustenie
Hra sa spustila pomerne rýchlo, bez akéhokoľvek úvodného videa či „Tap to Continue“ obrazovky. V menu na Vás vyskočí trojica postáv, za ktoré môžete hrať a v neposlednom rade menu. Práve to obsahuje štyri hlavné položky – Play, Equipment, Achievements, Settings. Náhradou „marketu“ je práve položka Equipment, kde máte na výber nielen z trojice postáv, ale aj zbraní a výbavy. Zároveň tu môžete vidieť, koľko bodov XP Vám ostáva do odomknutia ďalších predmetov. Svoj postup pri získavaní achievementov môžete sledovať v rovnomennej sekcii. Na tejto obrazovke uvidíte desiatku nedokončených trofejí, pri ktorých vidíte aj Váš postup pri ich zbieraní. Hra mimochodom podporuje Game Center, kde Vám naservíruje až 63 achievementov s celkovou hodnotou 900 bodov. V neposlednom rade tu máme Settings, čiže nastavenia, ktoré môžu prísť v kombinácii s pozadím pomerne mätúce. Zaujala ma však možnosť meniť polohy ovládacích prvkov, podobne ako tomu bolo v mobilnej verzii Grand Theft Auto 3.

Keď už teda máme základné herné prvky popísané a hru nastavenú podľa priania, pustíme sa do najhlavnejšej možnosti každej hry. V ponuke Play máte na výber zo štyroch režimov, dostupných aj v singleplayeri. Ako iste viete, Counter Strike je populárny najmä multiplayerom a tento štandard si zachováva i jeho mobilný klon Trigger Fist. V ponuke módov si totiž najprv všimnete Matchmaking, Play With Friends a Bluetooth. Ak hráte prevažne singleplayer hry, tiež si zrejme spočiatku v tejto ponuke zameníte toto slovíčko s „Multiplayer“ a po singleplayeri budete ešte pár sekúnd pátrať.

trigger fist

Aké režimy treba očakávať?
Ako prvý režim si určite zahráte Free-for-All. Bude za to môcť najmä fakt, že ostatné položky sú v šedých farbách, čo vo väčšine hier znamená uzamknutý obsah. V prípade mobilného Counter Striku tomu tak nie je. V režime Free-for-All mimochodom vyhráva ten, kto zabije ako prvý 15 hráčov. V prípade režimu Team Deathmatch sa počet obetí zdvojnásobuje – Tým, ktorý zabije 30 súperov, odchádza z herného poľa ako víťaz. Zvyšné dva režimy sa taktiež radia k týmovým hrám. V prípade King of the Hill musíte ovládať náhodne umiestňované stanovištia po dobu 120 sekúnd a následne ich brániť pred nepriateľom. V prípade režimu Sacred Goat vyhráva ten, kto ochráni kozu po dobu 90 sekúnd. Pri tomto režime som párkrát prehral, čo podľa mňa zapríčinil najmä humorný pohľad na strelca s AK47 nesúceho kozu na chrbte. Ktorá navyše vydáva zvuky.

3…2…1…Start!
Po výbere ľubovoľného režimu máte na výber z 6 máp, medzi nimi aj New York. Ak sa však hodláte pozerať na mesto za riekou, môžete rovno začať aj počítať sekundy do smrti. A ak sa rozhodnete byť „camperom“, môžete len ťažko dúfať, že Vy alebo Váš tým zvíťazí. Hra je jednoducho plynulá a v priemere po 4 minútach na Vás čaká ďalšia hra. Mapy v hre sú celkom malé, no navrhnuté tak, aby ste boli nútení pátrať po súperoch. Maximálny počet postáv na mape je 8, takže si hra zároveň udrží plynulosť aj akciu. Ako je na tom však ovládanie? Podľa môjho názoru je hra určená skôr pre iPad 2 a novšie zariadenia, keďže na iPade 1. generácie som sa stretol s problémami spôsobenými najmä hrúbkou zariadenia. Horšie sa však hra ovládala na iPode Touch, kde som sa prakticky len ťažko vedel trafiť do protivníka.

menu2

Multiplayer
Keďže celá hra je stavaná na multiplayeri, prečo ho neskúsiť? Na výber máte 3 možnosti pripojenia ostatných hráčov. Matchmaking Vás spojí s hráčmi z celého sveta pomocou Game Center, no ak sa v lobby nestretnete štyria, na multiplayerové stretnutie môžete zabudnúť a miesto neho sa Vám spustí klasický singleplayer. Play with Friends je opäť ovplyvnený Game Centrom, no pravidlá sú miernejšie – musíte byť minimálne dvaja a maximálne štyria, aby hra proti NPC mohla začať. Nakoniec tu je klasický Bluetooth, ktorý Vás spojí s ďalšími iOS zariadeniami vo vašej blízkosti, proti ktorým môžete hrať. Tie sú potrebné minimálne dve a ich maximálny počet je zrejme taktiež 4.

multiplayer1

Záverečný verdikt
Trigger Fist patrí k jednej z mála strieľačiek pre iOS, ktoré ma upútali. Svojim spracovaním a zameraním na multiplayer sa dá považovať za kvalitne spracovaného zástupcu Counter-Strike pre mobilnú platformu, ktorý dokáže zabaviť na pár hodín a ak ste ešte Counter-Strike nehrali, podvedomo vás prinúti uvažovať o jeho kúpe. Všetko má však svoje mínusy a sem by som zaradil hlavne obtiažnejšie ovládanie na iPode Touch a iPade 1. generácie. Optimalizácia hry je však vo vynikajúcom stave a cena 0.79€ je výhodná.