V dnešní době jsou cizí jazyky již absolutní součástí našich životů. Jednak je považujeme za nezbytné co se možností získání kvalitního zaměstnání týče, ale také pro nás jsou důležité co se dorozumívání s dnešním globálním světem týče. Logicky se tak snažíme získat co největší znalosti daného jazyka a k tomu se snažíme najít spousty programů, v našem případě aplikací pro získání těchto znalostí. Dnes recenzovaná aplikace se však netýká dospělých uživatelů iPadu, ale jejich nejmladších ratolestí. Cizí jazyk sice vaše dítě nenaučí, ale může mu dát základní slovní zásobu, kterou do budoucna určitě využije. A k tomu všemu je vše zabaleno do přívětivé a dětsky zábavné formy.

1st Word Builder for Oliver je jednoduchou hříčkou, jejímž hlavním cílem je pokládat jednotlivé hrací kameny s písmenky na herní plochu tak, aby v konečném výsledku vytvořily určité slovo. Po správném složení daného slova hra slovo přečte, takže ke hráči se dostane i správná výslovnost. Již ze základního konceptu hry je jasné, že před vámi je hra, které je určena převážně pro děti a tohoto faktu jsou si vědomi samotní tvůrci v SHARK Intelligence, kteří mladším generacím přizpůsobili celkové ovládání a uživatelské rozhraní. To se obejde bez jakýchkoliv složitých nastavení a voleb. Na výběr máte v jednoduše dostupném a přehledném menu jen velikost hracího plánu, která se liší počty skládaných slov (jedno, čtyři a dvanáct slov), výběr hrací sady, její nastavení a nastavení hlasitosti zvuků a hudby.

Právě do nabídky hracích sad bych chtěl směřovat asi jedinou kritiku celé aplikace. Z jazyků totiž máte k dispozici kromě češtiny a angličtiny i němčinu, španělštinu, ruštinu a dokonce i exotickou japonštinu, čínštinu a hindštinu, přičemž angličtina a němčina nabízí k volbě tři různé sady. U každé sady si můžete nastavit i způsoby hláskování daných písmenek, což se hodí například pokud vám, stejně jako mě, britská angličtina trhá uši-jednoduše si zvolíte hláskování americkou angličtinou.

Slovní zásoby sad však nejsou nijak obsáhlé a bohužel je jejich hlavním tématem jen oceán a tak máte ve hře k dispozici jen slovíčka, která se pojí s těmito velkými masami vody na naší planetě. Autoři však naštěstí slibují v nejbližší budoucnosti spousty nových sad s jinými tématy. Ty by měly být dostupné jak zdarma tak i formou in-app purchases. Hra se v budoucnu dočká i dalších vylepšení, které dále přispějí k rozšiřování znalostí hráče, respektive dítěte, jelikož bude možno vypnout zobrazování vzorů slov, čímž bude hráč přinucen použít svou paměť a seskládat slovo sám.

Hra dokonce možnost hry více hráčů (maximálně 4), což se bude hodit pokud máte více dětí a potřebujete je na určitou chvíli zabavit. Hráči se jednoduše střídají v pokládání hracích kamenů na plochu dle daných slov. Vítězí ten, který poskládá dle šablon co nejvíce slov v co nejkratším čase. Po skončení hry si můžete hrací kameny zamíchat zatřesením iPadu, což je další věc, kterou ocení zejména nejmladší uživatelé. Další skvělou věcí je žebříček skóre. Aplikace nevyužívá totiž integrovaný GameCenter, ale spoléhá se pouze na své vlastní řešení. Zobrazit si tak můžete ke každé sadě nejúspěšnější hráče z celého světa, České republiky a samozřejmě i vaše nejlepší výsledky, které můžete uložit online.

Aplikaci jako takovou hodnotím velmi pozitivně, jelikož svůj účel splňuje na jedničku. Během doby co jsem ji využíval jsem se nesetkal s žádnými obtížemi co se jejího chodu týče. Pokud se tedy rozhodnete svým dětem tuto hru pořídit, určitě nepůjde o zmařenou investici, jelikož díky hraní si děti rychle osvojí alespoň nejzákladnější slova vybraných cizích jazyků. Za nevýhodu spatřuji právě onu prozatímní absenci více hracích sad, což je nepraktické a tak nám nezbývá než počkat s čím tvůrci přijdou do budoucna. Závěrem ještě dodám, že 1st Word Builder for Oliver se dočká i verze pro počítače Mac, takže pokud dáváte přednost počítačům zkuste se v blízké budoucnosti po aplikace podívat i v Mac AppStore.