Delicious_LibraryKaždý z nás má doma hromadu vecí o ktorých , pokiaľ ste neni s nimi v každodennom styku, časom strácate prehľad. Vzhľadom na to že nikto nemá nafukovací dom alebo garáž je dôležité mať prehlad o svojom vlastníctve a preto pre všetkých ktorý majú radi prehľad o svojich veciach je tu aplikácia Delicious Library.

Či už sa jedná o veci hmotné alebo vitruálne Delicious Library nám pomôže s ich organizáciou a usporiadaním. Virtuálna knižnica je rozdelená do niekoľkých kategórií:

• Books
  • Movies
  • Software
  • Videogames
  • Toys
  • Gadgets
  • Tools
  • Apparel
Screen shot 2010-06-27 at 10

Pod každou položkou sa ukrývaju predmety príslušnej kategórie. Každý predmet v knižnici obsahuje popis produktu, detaily, recenzie a podobné predmety. Tieto informácie si aplikácia sťiahne priamo z amazon.com. Vlastne celá aplkácia je úzko previazaná práve s týmto internetovým gigantom z oblasti nákupu. Prostredníctvom aplkácie môžete veci nie len nakupovať ale dokonca aj predávať. A tak keď napríklad zistíte že sa vám doma povaľuje niekoľko video hier ktoré už nebudete hrať, nie je nič jednoduchšie ako ich ponúknuť na amazon.com. Po pridaní predmetu do knižnice vám Mac automaticky prečíta názov vkladanej položky. Podobne ak máme my záujem napríklad o nejaký film, stačí zvoliť pridať do knižnice, zadať názov filmu a program nám sám ponúkne relevantné výsledky zodpovedajúce našej požiadavke s možnosťou online nákupu na amazon.com. Veľmi zaujímavou je funcia “Barcode scan” kde pomocou zabudovanej iSight kamery možete dať zosnímať čiarový kód predmetu ktorý sa chystáte pridať do zbierky a aplikácia nájde jemu odpodedajúci produkt na internete a pridá ho do knižnice.

Samostatnou položkou je integrácia iTunes library, rozdelenej do troch kategórií:

• iTunes Movies
  • iTunes TV Shows
  • iTunes Music
Screen shot 2010-06-27 at 10

V nej vidíme položky zobrazené podobne ako v iTunes. Výhodou je akurát možnosť  že si predmetný obsah môžete nechať vyhľadať na amazon.com a zakúpiť.

Každý jeden predmet môžeme jednoducho publikovať na vlastnom webe, či už prostredníctvom mobileme, iWeb, FTP site alebo iba do adresára vo vlastnom počítači a dáta môžeme neskôr spracovať. V aplikácii si môžete vytvárať ľubovolný počet vlastných poličiek (Shelves) a určiť si ktoré chceme publikovať. Delicious Library je príkladom programu dizajnovaného pre Mac a jeho prevedenie je naozaj podarené a prehľadné. Aplikácia je určite vhodným doplnkom na správu vlastných vecí aj keď obmedenie a tak úzka integrácia a spolupráca z amazon.com može byť v našich končinách určite miernou nevýhodou.

Cena: $40

Jan Caran

twitter.com/jcaran