Okej, podľa screenov sú služby nastavené dobre, takže problém bude niekde ďalej, chcelo by to skontrolovať (prípadne poslať screeny) chatov na každom zariadení — ide o to, že každý chat má odosielateľa a priímateľa. Odosielateľ je vo vaších prípadoch vždy tel. číslo (podľa screenov, inak dá sa nastaviť aj mail), prijímateľ v každom chate však môže byť len jeden (to môže byť príčina vytvorenia viacerých chatov), napriek tomu, že v nastavení imessages je možné nastaviť ako prijímateľa niekoľko mailov či tel. čísiel.
Riešení by mohlo byť zahodiť staré chaty a vytvoriť nový tak, že na oboch zariadeniach bude odosielateľ aj prijímateľ napr číslo (prípadne mail).
Mimochodom, moja osobná skúsenosť je, že ľudia majú s iMessages problémy práve pri používaní tel. čísla. iMessages je podľa mňa funkčnejšia služba, ktorá bola navrhnutá ako priama internetová komunikácia a funguje teda aj na zariadeniach, kde žiadne tel. číslo netreba (iPad, iPod, Mac), dokonca by som povedal, že funguje bezchybne, často ľudia, ktorí majú s iMessages problémy, používajú aj iPhone. Preto ľuďom v okolí vždy odporúčam začínať nový chat priamo z mailu, a rovnako písať ľuďom na mail (používať rovnaké nastavenia na všetkých zariadeniach), dá sa povedať, že nikto z nich nemal nikdy problém, jedine pri pripojení nového zariadenia, kedy sa do toho zamotalo číslo, opätovné prestavenie však pomohlo vrátiť veci do normálu.