Kinema Kity ikonaPre iPhone dnes okrem hier a svetoznámych aplikácií existujú aj aplikácie, ktoré sú menej známe, zato sú však pre život užitočnejšie než napríklad Snapchat. Teraz mám na mysli aplikáciu, ktorá umožní svojim užívateľom získať do svojich telefónov kompletný prehľad o tom, čo práve dávajú v kinách nielen v Bratislave, ale prakticky na celom Slovensku. Či sa niekedy v budúcnosti objaví aj podpora pre Českú Republiku, je momentálne vo hviezdach. Samotná aplikácia nesie meno Kinema Kity a ako už viacerí ľudia môžu vytušiť, jedná sa o narážku na meno najväčšej siete kín na Slovensku.

Aplikácia však s danými kinami nemá uzavreté žiadne partnerstvo, ale skôr získava informácie o tom, čo sa bude v spomínaných kinách hrať v najbližších hodinách alebo zajtra. Okrem zoznamu filmov, ktoré sú práve hrané, môžete v databáze filmov zisťovať aj informácie o pripravovaných filmoch a dokonca si môžete s pomocou aplikácie vytvoriť svoj vlastný zoznam prianí, nazvaný ako „Chcem pozrieť“. Výhodou aplikácie je predovšetkým jej jednoduchosť a previazanosť so schopnosťami operačného systému iOS a telefónu iPhone. Aplikácia totiž podporuje lokalizačné služby a ak ich zapnete, potom aplikácia na základe polohy vyhodnotí, ktoré programy sú pre vás užitočné a tak sa nestane, že by vám v Bratislave ukazovala, čo práve hrajú v kine v Trnave. Samotná aplikácia potom podporuje možnosť nastaviť si manuálne mesto, v ktorom sa nachádzate, no umožní vám zvoliť si vždy len jedno mesto v jeden moment. Aplikácia ale zobrazí všetky premietania, ktoré v danom meste prebiehajú a na základe toho, v ktorom kine je film hraný, sa po boku času objaví informácia o názve kina. Kinema Kity programKinema Kity v kinach Aplikácia ale nefunguje iba ako program. Okrem iného vám umožní napísať recenziu k jednotlivým filmom, umožní vám pozrieť si ich popis, trailer k nim, vidieť herecké obsadenie a nakoniec v detailoch užívateľ uvidí, kedy a kde sa bude daný film premietať. K môjmu prekvapeniu sú uvádzané časy interaktívne a okrem toho, že sa môžete s ich pomocou vy časovo zorientovať, môžete tiež do kina pozvať svojho známeho. Priamo z aplikácie mu môžete poslať echo buďto cez SMS správu alebo e-mail, prípadne môžete skopírovať údaje do pamäte a môžete ich prilepiť inde do textu, do niektorej zo sociálnych aplikácií. Správy môžete pochopiteľne upravovať a tak môžete upozorniť o premietaní napríklad iného člena rodiny, ktorý nie je technicky vyspelý. Keď však raz napíšete recenziu už ju nemôžete zmazať a tak keď ste náhodou spravili preklep, už sa ho nezbavíte. Na základe recenzií sa potom filmy pridávajú do vašej databázy videných filmov, ktoré môžete potom vidieť v sekcii Moje filmy, ktorá sa ukrýva v dolnom menu. Čo mi osobne teda chýba je, že aplikácia vám neumožní pridávať si filmy do databázy „Moje filmy“ manuálne a tak si sem môžete jednoducho pridať len tie filmy, ktoré ste videli naozaj až po napísaní recenzie.

Kinema Kity SMS
Kinema Kity recenzia
Jedná sa teda o ďalšiu aplikáciu, ktorá sa môže zísť v prípade, že nechcete načítavať webové stránky kín cez Safari ale jednoducho chcete mať všetky informácie hneď po ruke. To však platí len v prípade, že máte v pláne vyraziť do kina behom nasledujúcich 2 dní a tak keď hľadáte niečo, čo budú premietať až koncom týždňa, bude oveľa užitočnejšie navštíviť web. Priznajme si ale, že stránky kín dnes nie sú zrovna najlepšie optimalizované pre mobilné zariadenia a tak sa aplikácia, ako je napríklad Kinema Kity, určite oplatí. Z technického hľadiska potom môžu užívateľov potešiť viaceré veci. Aplikácia je dostupná úplne bezplatne z App Store, neobsahuje žiadne mikro-transakcie a ani reklamy, čiže sa jedná prakticky o plnú verziu. Rovnako poteší, že aplikácia nie je veľká a bez dát, ktoré si stiahne z internetu, zaberá necelé 4 MB. Aplikácia ale vyžaduje operačný systém iOS 7.0 alebo novší, čo nemusí potešiť užívateľov starších zariadení, ktorí hľadajú práve niečo na tento štýl.

Kinema Kity zoznamKinema Kity detail