Stäng annons
  • Alza NEO #43924

Hej, jag skulle vilja läsa dina erfarenheter och om det är värt att ta den här vägen. iphone

Alza NEO #43948

hur till vem
    förmodligen bättre än att ta ut en avbetalningsplanone kreditera

men beroende på typ så behöver du betala 1000 12.000/- per månad vilket innebär att du betalar XNUMX XNUMX/- per år för "hyra" och sedan betala tillbaka.

om ett år är det ungefär hälften av telefonens pris och om ett år kommer det inte att sjunka till hälften

Alza NEO #43949

Tja, jag funderar lite på det just nu för, till exempel, när jag tittar på basaren, hur mycket den säljs för iphone 11 för 64 GB - 18990 Kč i 64 GB-versionen och originalfodralet. Jag undrar lite om Alza Inte ja eller nej. 12 Pro 128 GB kommer att kosta dig 17148 XNUMX CZK per år, och hur är det med nästa modell? Jag hörde det då alza orsakar problem. Telefonen undersöks under ett förstoringsglas, om inte ett mikroskop, och varje repa som normalt inte är synlig för blotta ögat lagas, jag vet inte.

Alza NEO #43950

beaktas för var och en

men jag skulle verkligen inte slänga 17 XNUMX för ett års hyra

detta är pseudo-idealiskt för människor som inte har pengar att köpa det.
    Jag har det inte = jag behöver inte flaggskeppet PRO-modellen

Jag vill spara genom att köpa SE2020

ett premiumfynd, kanske ett år gammalt är också en lösning, men när jag tänker på hur batterikapaciteten i XS sjunker efter ett års normal användning och hur mycket det kostar att byta ut den, är det vettigt att köpa något helt annat och vi är tillbaka till SE2020 med halva priset

Jag ser ingen anledning att köpa en PRO-modell om det inte finns några extra pengar, om personen inte har ett ego eller inte är någon som bor på sociala nätverk

Alza NEO #43951

Att jaga ego är inte riktigt. 30K för en telefon skulle vara bra, men jag kan se mer vettiga saker att investera i eftersom jag håller på att renovera mitt hus. Jag ska just nu. iPhone X sedan försäljningsstarten. En förändring vore trevligt. och det är bara det att man aldrig vet vad nästa år kommer att ge iphone De kommer att komma med något nytt och nu ger de 30 för 12 pro och nästa år ytterligare 30 för 13 pro, ja, jag vet inte, men det behöver inte vara så. och när jag ser hur mycket en ett år gammal modell med 16 månaders garanti säljs för, så vet jag inte. Det handlar om kompromisser och logiskt tänkande. Om jag skulle byta telefon varje år och ta hänsyn till att jag köper den nu för 30 och säljer den nästa år för 20, så skulle det året av användning kosta mig 10 10 + 20 3 att använda till att köpa en ny. Eftersom vi ligger på XNUMX per år med Alza har du ungefär XNUMX XNUMX i besparingar, men jag var faktiskt intresserad av hur du hanterar bytet mot en ny modell så att jag också kan alza Efter ett år sa hon inte att den hade en flagnande ram från normal användning, två mikrorepor som man inte ens märker när man tittar på den normalt, etc. och sedan bara för att vara säker på att hon inte sa, betala oss ytterligare 5000 CZK  det är det jag är intresserad av.

Alza NEO #43959

Det verkar som att du helt enkelt inte har så mycket pengar till det och du bara söker bekräftelse så att du kan ta 12:e klass och få någon att tillägna det åt dig här. Jag tror att det är någon sorts alza eller bara ren dumhet och sin egen girighet. Om någon känner så alza (eller någon annan, känn dig fri att också apple) kommer att göra välgörenhet, så han har fel. Jag vill bara tjäna så mycket som möjligt. Så antingen köper du den och då är den din och du kan göra vad du vill med den, så måste du sälja den eller så har du den inte (vilket inte är fy skam utan bara ett kortvarigt faktum) och nu är de klara med Det.

Alza NEO #50445

Min erfarenhet av detta program är mer än negativ. När du skriver på kontraktet granskar de dig mer än när du köper en bil på leasing, allt är väldigt långdraget, efter ett och ett halvt år ville jag lämna tillbaka telefonen, jag måste hålla med ovanstående bidrag, efter ca 45 minuter av pappersarbete och polering av enheten, som inte en enda gång föll på marken och hela tiden jag bar den i den medföljande förpackningen och teknikern sa till mig att det fanns en skada i det övre hörnet (en riktigt fin prick storleken på ett korn på mjöl)
    Jag höll inte med om hans påstående att betala böter på 10 % av inköpspriset för enheten ( iphone för 29 000) svarade han att om jag inte gillar det kommer han att debitera mig 20% ​​och jag kan inte göra något åt ​​det!!!. Han svarade inte på alla argument om att telefonen hade använts i ett och ett halvt år och sa att det inte var hans problem...oneSå jag betalade. Jag rekommenderar det till ALLA!!! Undvik denna tjänst på alla sätt!!!
    FYI: om cirka 16 månader kommer du att betala nästan hela telefonens belopp och sedan en bonus efter att den eventuellt kommit tillbaka. miniminst 10-20%. Och du har inget annat än ögon att gråta av. Om du köper en telefon för 29 000 CZK på avbetalning utan höjningar från en annan säljare, kommer de att köpa tillbaka den åt dig om ungefär ett och ett halvt år för 5-7000 XNUMX...
    Siffrorna är tydliga här!!!
    Alza inga???
    Värsta upplevelsen i mitt liv

Alza NEO #51640

Hallå...

Snälla, jag skulle vilja fråga. Mitt medlemskap i programmet avslutades nyligen. alza inga.
    Jag tappade bort min mobiltelefon och min reklamation godkändes inte... och de skickade en faktura till min e-postadress för att betala för den förlorade enheten....
    För några dagar sedan skickade jag en förfrågan till dem om att hyra en ny lokal. Under samma namn, under samma födelsenummer..... men bara från ett annat land alza konto.
    Min begäran godkändes. Och idag måste jag hämta varorna på filialen... Jag måste betala för den borttappade enheten först annars ger de mig en ny enhet utan problem.
    Är det någon som har erfarenhet...
    Děkuji

Alza NEO #54715

Förra året skrev jag på ett medlemsavtal med Alza Neo. Jag valde en Samsung-telefon. Efter ett år bad jag om en ersättningsenhet. Att byta ut enheten efter ett år var Alza Inte vanligt. Till min förvåning fick jag svaret att det var möjligt att byta ut enheten först efter 24 månader (kontraktets löptid), eller att betala mellanskillnaden i medlemskap för de återstående månaderna fram till kontraktets slut. Månadsbetalningen är satt så att du betalar för hela enheten på 24 månader, vilket i slutändan inte är din. Detta gjorde tjänsten helt ofördelaktig.

Alza NEO #55282

Alza Nej, jag rekommenderar det aldrig alls.. om jag råkar stjäla din telefon eller tappar bort den, så betalar de för det... de bryr sig inte ens om den är försäkrad.

Alza NEO #55284

Varför betala för en telefon som i slutändan inte är din och du kommer att sluta betala för mycket för den ändå? Vad sägs om att köpa den senaste modellen för 30 000 CZK och sälja den efter ett och ett halvt år, medan den fortfarande är under garanti, för 20 000 CZK? Du betalar endast ytterligare 10 000 CZK för den nya modellen.
    Och utöver det har du full äganderätt och slipper mindre skavmärken och sedan betala extra (som med Alza NEO) 10–20 % för små reporance, där du kommer att betala för mycket för telefonen med ytterligare tusen efter 24 månader. Jag har gjort detta sedan 14pro, då jag alltid säljer telefonen 10 tusen billigare, utan skador, med garanti, batterikapacitet mellan 90-96%, och med tillbehör. Då betalar jag bara mindre än hälften för en ny modell. Bättre än att skriva kontrakt med djävlarna, där jag betalar överpris för telefonen och de till och med tror att den är repig så att jag kan ge dem ännu mer.

Alza NEO #55479

Att du inte äger enheten är den största fördelen med att hyra, det är poängen – du behöver inte oroa dig för batterikapacitetsminskning, föråldring, normalt slitage etc., det betalar du såklart för, ingenting är gratis.

Till exempel iPhone 16 Pro Max 256 GB kostar för närvarande 950 CZK per månad i två år, vilket motsvarar totalt cirka 22 500 CZK, medan ett nytt kostar från 30 000 CZK i mindre e-butiker, på Alza/Datart etc. 33 000 CZK, men med NEO har du försäkring mot brott eller stöld och även en omedelbar ersättningsgaranti under kontraktets löptid, vilket är två eller tre år beroende på typ av varor (utmärkt för företag som annars bara har ett års garanti). Denna försäkring kan köpas separat, men det resulterande priset blir då cirka 40 000 CZK. Och utan det är det en ganska stor risk – vem har inte lyckats krossa sin telefonskärm? Att byta ut skärmen på en iPhone utan försäkring är olönsamt. Stöld är också vanligt förekommande, särskilt när det gäller iPhone.

Så om du tar ett konsumentlån med en månadsbetalning på 950 CZK och en effektiv ränta på 10 % (vilket du kanske inte får, även en effektiv ränta på 25 % är inget undantag), kommer mobiltelefonen att vara din om 4 år och du kommer att betala cirka 50 000 CZK för den, efter de åren kommer du att ha, ja, en 4 år gammal skrapa, iPhones håller sitt pris, men ändå... En liten skrapa.ancDu betalar i båda fallen, i det första fallet genom att betala extra till Alza vid retur av enheten, i det andra fallet genom att betala ett reducerat pris vid försäljning.

Kort sagt, det verkar inte vara ett dåligt erbjudande för mig.

Alza NEO #55653

ALZA JAG REKOMMENDERAR DEFINITIVT INTE!!!

Fram tills nu var vi bland Alzas stamkunder, men den här upplevelsen gjorde oss allvarligt besvikna.

Hyrenheten med betald försäkring gjordes gällande på grund av ett programvarufel på tangentbordet (närmare bestämt J/K/L). Vi lämnade in den ren, utan tecken på skador. Efter diagnosen informerades vi dock om att enheten var skadad av en okänd vätska och att reparationen inte täcktes – och vi fick en faktura på 666,33 euro, som vi var tvungna att betala, annars skulle vi bli utan en fungerande enhet.

Det som är slående är att:
    • vårt fel påverkade inget moderkort;
    • bilderna från tjänsten motsvarar inte skicket på den enhet som vi överlämnade (extrem förorening som inte fanns före leverans);
    • felet uppenbarligen uppstod efter leverans, eller i tjänsten, men ansvaret överfördes till oss utan konkreta bevis;
    • och viktigast av allt – vad är syftet med den betalda försäkringen och hyran, om någon Alza i en verklig situation vägrar han att acceptera?

Resultatet?
    Vi betalade 666,33 euro för något som inte var vårt fel, och vi tappade förtroendet för företagets rättvisa.

Tänk noga igenom vem du anförtror dina pengar och din teknik. Försäkring från Alza innebär tydligen ingen garanti.anciu.

Svara på: Alza NEO

hela texten

.