Stäng annons
  • macOS 26 Tahoe Time Machine #55618

Hej, jag undrar om någon har slutat fungera på macOS 26 Tahoe som jag. Time Machine till NAS (jag har det från Synology)? Jag har provat det även efter att ha återställt macOS till fabriksinställningarna och det fungerar fortfarande inte. Förberedelser pågår, ett "sparsebundle" skapas på målplatsen, och sedan slutar det med ett meddelande i stil med att målplatsen inte är tillgänglig.

macOS 26 Tahoe Time Machine #55629

Ja, det var precis vad som hände mig. Jag hade säkerhetskopior igång i flera år och den dagen jag uppgraderade till macOS 26 var detonec. Säkerhetskopiering avslutas alltid med meddelandet "Säkerhetskopieringsdisk ej tillgänglig". Det finns fler sådana människor runt om i världen. Jag väntade på den första fixen, som kom ut idag, men den fungerar fortfarande inte. Jag har provat allt möjligt (AI-råd), ingenting fungerar.

macOS 26 Tahoe Time Machine #55631

Inga problem för mig, även efter uppgraderingen fortsätter säkerhetskopieringen att köras (NASnSynology)

macOS 26 Tahoe Time Machine #55637

Det fungerar inte för mig heller. Ingenting hjälper.

macOS 26 Tahoe Time Machine #55647

Hej, jag letade efter en lösning på det här problemet, skrev ner information för användning i vårt företag, så jag delar den här, förhoppningsvis hjälper det:

Anledningen är vissa ändringar i sparformatet som inte kan hantera nationella alfabet. Mer i tråden. https://discussions.apple.com/thread/256137390?answerId=261590173022&sortBy=rank#261590173022

Jag lyckades lista ut hur man får det att fungera i praktiken:

1. Datornamnet får inte innehålla några tecken med en krok eller kommatecken... Jag hade Tomáš MacBook-Proffs

redigera datornamnet, t.ex.

sudo scutil --set Datornamn "Tomas-MacBook-För"

1. då behöver du öppna en befintlig säkerhetskopia (eller skapa en ny via timemachine, men det kommer ändå inte att fungera) som img i programmet. Diskverktyg och byter namn på volymnamnet så att det inte längre innehåller parenteser och kommatecken, mac os kommer upp med namnet med kommatecken själv...

2. Sedan i tidsmaskininställningarna nejchat Glöm de nuvarande inställningarna (kanske hjälpte det att starta om Apple) och skapa nya inställningar på den befintliga avbildningen med säkerhetskopiorna som du redigerade i Skivverktyg. När du skapar en ny säkerhetskopia och tar bort den befintliga är du tillbaka i början av punkt 2.

Det finns helt enkelt inga parenteser eller kommatecken någonstans... låt mig veta om du också stötte på problemet och om du lyckades lösa det.

macOS 26 Tahoe Time Machine #55648

Jag stötte också på den här tråden.
    Det MODRY_ZUB nämner är förmodligen inte den ultimata lösningen. Jag skulle aldrig använda några tjeckiska tecken i datornamnet eller säkerhetskopior, men det fungerar fortfarande inte...

macOS 26 Tahoe Time Machine #55650

Jag använder en Netgear ReadyNAS och den slutade också fungera. Av de tre macbookBara en fungerar. Den kör inte över AFP eller SMB.
    Annars, Big Daddy - användaren väljer inte vad det ska kallas, systemet skapar aktivt säkerhetskopior av typen "Macintosh HD-volymsäkerhetskopia". Och det är inte bara ett tjeckiskt problem, jag har registrerat klagomål från svenskar och ryssar. Om vi ​​måste skälla ut någon så är det Apple, för att han för det första klantade till det i macOS 26 och för det andra uppfann han det tjeckiska språket i reservnamnen.

macOS 26 Tahoe Time Machine #55652

Tack för varningen Radek, det hade jag inte insett.
    Hur som helst, av en slump har jag inga olämpliga tecken i namnet. Jag har också tre Mac-datorer och två Synology-datorer hemma – allt försvann med uppdateringen. Jag håller mig till uppdatering 26.1. Om det inte hjälper vet jag inte 🙁

macOS 26 Tahoe Time Machine #55654

Eller sätt systemet på engelska och gör en ny säkerhetskopia...

macOS 26 Tahoe Time Machine #55666

Jag hade samma problem - jag kunde inte skapa Time Machine säkerhetskopiering till Synology NAS DS220+, jag provade olika metoder och ingenting hjälpte. Nakonec, efter Honzas råd här, försökte jag ändra systemspråket till engelska, körde den första säkerhetskopian, och när den var klar bytte jag tillbaka till tjeckiska.

Säkerhetskopieringen har körts utan problem sedan dess.

Det verkar som att det på tjeckiska har Time Machine problem med att skapa den första säkerhetskopian eller sparsebundle, men när den väl skapats på engelska fortsätter den att fungera normalt även efter att man återgått till tjeckiska.

Jag vet inte vad de långsiktiga konsekvenserna av detta kan bli, men hittills fungerar det utan problem.

macOS 26 Tahoe Time Machine #55671

Jendo, tack, jag gjorde som du skrev och det fungerar!!!!! Jag bytte språk till engelska, gjorde den första säkerhetskopian, bytte sedan till tjeckiska och det fungerar!

Så det finns ett misstag någonstans Apple.

Svar till: macOS 26 Tahoe Time Machine

hela texten

.