Hej, det har jag iPhone 13 och på senare tid har volymen på mina systemljud plötsligt ökat spontant - knappljud, låsljud, aviseringsljud, kameraljud. Det är ganska irriterande. Ibland, för en förändring, hörs det inget ljud alls. Efter ett tag tystnar det igen. Ibland tar det några sekunder, ibland några minuter.
Är det någon som vet vad detta kan bero på?
-
dub540 Han skriver:
Hej, det har jag iPhone 13 och på senare tid har volymen på mina systemljud plötsligt ökat spontant - knappljud, låsljud, aviseringsljud, kameraljud. Det är ganska irriterande. Ibland, för en förändring, hörs det inget ljud alls. Efter ett tag tystnar det igen. Ibland tar det några sekunder, ibland några minuter.Är det någon som vet vad detta kan bero på?
Hej, jag har samma problem och jag har en IPone 15. Har du kommit på vad det kan vara?
Hej, jag kom inte på något. Men det händer bara ibland.
Regelbundet nu i appen ChatGPT.jag har iPhone 14 Pro Max och jag har haft detta problem i 8 månader nu. Ingen har fixat något än, det händer bara slumpmässigt.
Hej, jag har exakt samma problem iPhone 16 Pro och jag hade det på 14 Pro också Max. Från vad jag har försökt ta reda på problemet själv, är felet inte in iOS, men i ansökan ChatGPT. När jag ställer in en volym och sedan går till en app eller sida ChatGPT, min volym är avstängd. Felet måste ligga i appen.
Möjlig lösning - hjälpte mig
Zkontrolujte "Vyrovnání hlasitosti": Toto nastavení může způsobit, že se hlasitost automaticky upraví. Jděte do Nastavení > Aplikace > Hudba. Zapněte nebo vypněte funkci "Vyrovnání hlasitosti". Zkontrolujte nastavení pro sluchátka: Pokud používáte sluchátka, je možné, že je nastaveno "Tlumit hlasité zvuky". Jděte do Nastavení > Zvuky a haptika > Bezpečnost sluchátek. Zkontrolujte, zda máte tuto funkci zapnutou a případně upravte její nastavení nebo ji vypněte. Vyčistěte reproduktory: Prach a nečistoty mohou způsobit problémy s kvalitou zvuku. Použijte měkký, suchý štěteček k očištění otvoru reproduktoru nebo sluchátka. Zkontrolujte a upravte ručně hlasitost: Ujistěte se, že máte správně nastavenou hlasitost. Přejděte do Nastavení > Zvuky (nebo Zvuky a haptika) a zkuste několikrát přejet jezdcem s hlasitostí doprava a doleva.